مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

بودجه ۳۷ میلیارد ریالی به هیأت‌های مذهبی مازندران در ماه محرم

حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» گفت: بیش از ۳۷ میلیارد ریال به هیأت‌های مذهبی استان مازندران در راستای اجرای نیت واقف در ماه محرم اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۳۱۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ - 09November 2018

اختصاص بیش از 37 میلیارد ریال به هیأت های مذهبی مازندران در ماه محرمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز مرکز استان، اظهار داشت: وقف از مصادیق و جلوه‌های زیبای باقیات و صالحات است که در قرآن کریم به نیکی از آن یاد شده است.

وی وقف را کنترل مدیریت صحیح اموال و مشارکت در فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی افراد دانست و با توجه به وقف توسط انسان‌هایی در ۱۰۰ سال گذشته، افزود: انسان با وقف کردن اموال می‌تواند نام نیکی از خود در دنیا بر جای گذارد، همچنان که واقفان گذشته در اجرای وقف سهم داشته و نام یکی از خود به یادگار گذاشتند.

این مسئول عنوان کرد: وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند که اثرات خیر و برکات آن به خود واقف بر می‌گردد.

حیدری جناسمی، شمار اماکن مذهبی استان را بیش از ۸ هزار اعلام کرد و گفت: همچنین هزار و ۳۶۱ بقعه متبرکه و امامزاده داریم.

وی از وجود بیش از ۱۹۱ هزار رقبه موقوفات و ۱۴ هزار موقوفه در استان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳ وقف جدید در مازندران ثبت شد که ۱۱ موقوفه آن با نیت امورات قرآنی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران سمت و سوی موقوفات در مازندران برای نیاز‌های روز جامعه عنوان کرد و افزود: همچنین در ادارات اوقاف و امور خیریه شهر‌های مازندران مشاوره وقف به خیران داده می‌شود.

این مسئول یکی از فعالیت‌های مهم اوقاف را در حوزه فرهنگی دانست و گفت: این سازمان در طول سال در مناسبت‌های مختلف اقدام به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی می‌کند که نمونه آن اجرای طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، سوگواره بصیرت عاشورایی و برپایی خیمه‌های معرفت با حضور مبلغان اعزامی از قم و بومی است.

وی همچنین یادآور شد: بیش از ۳۷ میلیارد ریال در راستای اجرای نیت واقف در ماه محرم به هیأت‌های مذهبی استان داده شده که به اجرای برنامه‌های مذهبی و عزاداری پرداختند.

حیدری جناسمی از تحویل حدود ۲ هزار بسته فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان نیازمند در شهرستان بهشهر از محل موقوفه «میرزا مهدی خان اشرفی» خبر داد و افزود: همچنین در طول سال در ماه محرم و رمضان ۳ هزار سبد کالا بین نیازمندان مازندرانی توزیع شده است.

وی در پایان از اجرای ۱۲۷ پروژه بزرگ عمرانی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران خبر داد و افزود: این پروژه‌ها توسط اوقاف و خیرین از شرق تا غرب استان در حال اجراست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها