امام‌جمعه موقت بوشهر:

حضور مردم در صحنه‌ها، مسئولیت مسئولین را در تأمین مطالبات مردم سنگین‌تر می‌کند

حجت‌الاسلام «سیدغلامرضا هاشمی» با تاکید بر توجه به تامین مایحتاج عمومی مردم گفت: حضور باشکوه مردم در صحنه‌های مختلف، مسئولیت مسئولین در تامین مطالبات مردم سنگین‌تر می‌کند.
کد خبر: ۳۱۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ - 09November 2018

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سیدغلامرضا هاشمی» امام‌جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با قدردانی از سوگواران حسینی که در 2 ماه محرم و صفر در زنده نگه داشتن حادثه کربلا تلاش کردند، اظهار داشت: مردم استان بوشهر در ایام ماه محرم و صفر با عشق و علاقه به ائمه اطهار (ع)، ارادت و دلدادگی به سید و سالار شهیدان و ائمه معصوم (ع) با همه گرفتاری‌های اقتصادی و معیشتی مراسم این ایام را با شکوه خاصی برگزار کردند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با قدردانی از دسته‌جات، هیئت‌های مذهبی، بانیان مساجد و حسینیه‌ها گفت: در اربعین حسینی حماسه با شکوهی با حضور پرشور مسلمانان در کربلای معلی خلق شد و این مهم نقطه آغاز حرکت جهان اسلام برای گسترش دین مبین اسلام و جهانی شدن این دین و پایه‌گذاری حکومت مهدی موعود (عج) است.

امام جمعه موقت بوشهر با گرامیداشت دهه وقف به جایگاه سنت حسنه وقف پرداخت و با بیان اینکه این سنت دارای آثار و برکاتی حتی پس از مرگ انسان است افزود: سنت ارزشمند وقف اگر گسترش یابد بسیاری از مشکلات جامعه در ابعاد گوناگون برطرف می‌شود و نقش مهمی در تقویت برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و دینی دارد.

هاشمی نخستین واقف جهان اسلام را پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) دانست و تاکید کرد: با گسترش وقف در جامعه ضمن توسعه خیرخواهی، جامعه به سوی رشد و کمال سوق می‌یابد و مشکلات مردم یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

وی، با تبریک ماه ربیع‌الاول و با اشاره به لیله المبیت گفت: در شبی که دشمنان علیه پیامبر اسلام (ص) توطئه کرده بودند امام علی(ع) با فداکاری و شجاعت در بستر پیامبر اکرم (ص) خوابید و فداکاری امام علی (ع) در لیله المبیت مایه افتخار شیعیان و پیروان ولایت است.

خطیب نماز جمعه بوشهر به هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و با بیان اینکه باید فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه گسترش یابد خاطرنشان کرد: آمار کتابخوان در جامعه بسیار پایین است که باید بری توسعه فرهنگ مطالعه برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه موقت بوشهر با استناد به بیانات مقام معظم رهبری به اقتدار نظام اسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: در 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی هر روز قدرت و ذلت آمریکا افول‌تر می‌شود و در عین حال اقتدار و عزت ایران ارتقاء یافته است.

‌هاشمی، با اشاره به مغلوب شدن آمریکا افزود: در 40 سال گذشته روز به روز قدرت آمریکا تنزل پیدا کرده به‌گونه‌ای که اکنون اقتصاد آمریکا دچار چالش شده و کسری بودجه این کشور افزون بر 800 میلیارد دلار است.

وی، با اشاره به تغییر تیم اقتصادی دولت بیان کرد: کنترل تورم و جلوگیری از بی ثباتی قیمت سکه و ارز در اولویت این تیم اقتصادی به ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار بگیرد.

خطیب نماز‌جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به تامین مایحتاج عمومی مردم بیان کرد: حضور باشکوه مردم در صحنه‌های مختلف، مسئولیت مسئولان در تامین مطالبات مردم سنگین‌تر می‌کند.

امام‌جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه آمریکا  و کشورهای غربی برای نجات رژیم آل‌سعود تلاش می‌کند، تصریح کرد: مردم ستم دیده و مظلوم یمن که 4 سال مورد تهاجمات وحشیانه رژیم آل‌سعود قرار دارند با مقاومت و ایستادگی منجر به شکست عربستان شدند که به این مهم اعتراف کردند.

‌هاشمی، با اشاره به اینکه ائتلاف عبری، عربی به شکست انجامیده است، افزود: آمریکا که از عربستان به عنوان مقاصد خود استفاده می‌کند در ائتلاف عبری، عربی شکست خورد و این مهم با استقامت مردم یمن محقق شد.

وی با بیان اینکه آمریکا برای تحقق اهداف خود از رژیم آل سعود در منطقه استفاده می‌کند بیان کرد: با شکست  ائتلاف عبری- عربی در تمامی جبهه‌های محور مقاومت دیگر آمریکا برای نجات سعودی‌ها ناتوان مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها