امام جمعه کرمانشاه:

مردم ایران سالهاست هیبت آمریکا را درهم شکسته‌اند

آیت الله «مصطفی علما»گفت: این مردم با هوشیاری و بصیرت هیمنه آمریکا را در هم شکسته و چهره واقعی استکبار را به دنیا نشان داده اند.
کد خبر: ۳۱۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱ - 09November 2018

مردم ایران سالهاست هیبت آمریکا را درهم شکسته‌اندبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و دانش آموزان اظهار داشت: معظم له مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران اسلامی را رمز پیروزی انقلاب اسلامی در برابر تحریم ها، تهدید‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی دانستند و جمهوری اسلامی ایران را تنها کشوری در جهان دانست که امریکا در آن هیچ نقشی ندارد و این مساله برای این کشور یک شکست بزرگ است که در طول 40 سال گذشته نتوانسته حتی یک روزنه نیز در آن بیابد.

آیت الله علما خاطر نشان کرد از سال ۵۸ آمریکا جنگ اقتصادی را بر علیه ملت ما آغاز کرده است، ولی این مردم با هوشیاری وبصیرت هیمنه آمریکا را در هم شکسته و چهره واقعی استکبار را به دنیا نشان داده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا در همه دسیسه ها و جنایات جهانی دست دارد، اظهار داشت : قدرت آمریکا نسبت به 40 سال پیش رو به افول است و هیمنه او در جهان ریخته شده و کشورهای دیگر با این کشور همراهی نمی کنند.

آیت الله علما، همچنین از کسانی که طرفدار مذاکره با آمریکا هستند، انتقاد کرد و گفت: این افراد با توجه به بدقولی و بدعهدی های آمریکا سیاست مداران و تحلیل گران خوبی نیستند، آمریکا امروزه در برابر مردم ایران خاضع است.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را سیلی محکم به تمام جنایات و نقش مخرب آمریکا علیه مردم ایران دانست.

وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی 20 میلیونی مردم در اربعین حسینی گفت: همه قدرت ها در مقابل این نیرو و حضور سر درگم هستند و آن را حرکتی حکومتی می دانند در حالی چه کشوری می تواند این جمعیت عظیم را راه اندازی کند.

خطیب نماز جمعه در ادامه خطبه هایش  از حظور باشکوه مردم در یوم الله ۱۳ آبان ماه قدر دانی کرد و افزود وحدت و یکپارچگی مردم همواره موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان این مرز و بوم شده است 

آیت الله علما همچنین به فرارسیدن ماه ربیع الاول اشاره کرد و افزود: پییامبر اسلام صلوات الله علیه و امامان معصوم  واسطه‌ی فیض اند و انسان را به سوی کمال مطلوب هدایت میکنند.

او فلسفه وجودی بعثت پیامبران را هدایت انسان ها دانست و گفت: هدایت والاترین نعمات خداوند است که انسان بدون آن هیچ وقت به معاد و آخرت و دیگر مفاهیم کلیدی دست پیدا نمی کنند.

آیت الله علما ، در ادامه با ذکر حدیثی از امام رضا (ع) امامان معصوم را خلیفه خدا و جانشین پیامبران روی زمین دانست که کار هدایت انسان ها را بر عهده دارند و آنها صندوقچه اسرار علمی و هدایت خداوند هستند.

در پایان خطبه‌ها خطیب نماز جمعه کرمانشاه به مناسبت‌های پیش رو در این ماه همچون روز جهانی علم؛ سالروز شهادت سردار «تهرانی مقدم» و بزرگداشت علامه «طباطبایی» اشاره کرد و اینان را موجبات خیر و برکت برای مردم ایران دانست . 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار