امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

حفظ وحدت و انسجام ملی ملت و دولت ایران می تواند برنامه های ظالمانه امریکا را خنثی کند

ماموستا مُلا «محمد محمدی »گفت: حفظ وحدت و انسجام ملی ملت و دولت ایران می تواند این برنامه های ظالمانه آمریکا به منظور جدایی مردم از دولت طراحی شده است را خنثی کند. 
کد خبر: ۳۱۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲ - 09November 2018

حفظ وحدت و انسجام ملی ملت و دولت ایران می تواند برنامه های ظالمانه امریکا را خنثی کندبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، ماموستا مُلا «محمد محمدی » امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی، با بیان اینکه این برنامه های ظالمانه آمریکا به منظور جدایی مردم از دولت طراحی شده است، افزود: حفظ وحدت و انسجام ملی ملت و دولت ایران می تواند این برنامه ها را خنثی کند. 

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های نماز با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول به تمام مسلمانان، این ماه را ماه مولود پیامبر اکرم (ص) دانست.

ماموستا محمدی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرستاده خداست و قرآن به عنوان چراغ هدایت مسلمانان بر او نازل شده است.

وی از حضرت محمد (ص) به عنوان معلم اخلاق و انسانیت در تمام ادوار تاریخ نام برد و گفت: انجام دستورات پیامبر اکرم (ص) بر ما واجب و ضامن رستگاری همه انسان ها است.

او با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) مقام انسان را کرامت بخشیده است، مومنان را از برداشت های شخصی و غیرکارشناسی از تعالیم پیامبر (ص) که موجب افراط و تفریط می شود برحذر داشت و گفت: ربیع الاول فرصت بازنگری ما در پیروی از دستورات پیامبر (ص) توسط خودمان است و لازم است در آئین های این ماه به روح اسلام و ایمان قلبی تاکید کنیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه ها بر یاری نیازمندان تاکید کرد و گفت: در این شرایط کشور، لازم است دست به دست هم بدهیم و نگذاریم خانواده ای با رنج نداری و بی پولی زندگی کرده و با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم از آن غافل شویم.

ماموستا محمدی همچنین به موضوع عیادت از بیماران پرداخت و ضمن اشاره به اهمیت عیادت بیمار در اسلام از مردم خواست که آداب عیادت را رعایت کرده و با بی توجهی به حقوق بیمار مایه سختی و زحمت او را فراهم ننمایند و به جای تقویت قلب او، روحیه بیمار را تضعیف نکنند.

وی همچنین با گرامیداشت دهه وقف، اهمیت وقف در اسلام را تشریح کرد و از همه واقفان به عنوان نیکوکاران همیشه ماندگار نام برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها