یادداشت/ حمیدرضا ترقی

راهپیمایی اربعین، قدرت نرم نظام اسلامی است

مغناطیس حسینی، هزاروچهارصد سال پس از واقعه عاشورا، با هژمونی فرهنگی جمهوری اسلامی، جنبش اجتماعی بی نظیری را پدید آورده که دنیا نظیر آنرا تاکنون به‌خود ندیده است.
کد خبر: ۳۱۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰ - 10November 2018
راهپیمائی اربعین، قدرت نرم نظام اسلامی استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در یادداشتی نوشت:
 
ویژگی اربعین را باید در اخلاص میزبانان، عشق عمیق به اهل بیت وامام حسین (ع)، فداکاری و ایثار راهپیمایان نسبت به هم، مردمی و غیر دولتی بودن این اجتماع، حضور اقشارمختلف ارزیابی کرد.
 
مغناطیس حسینی، هزاروچهارصد سال پس از واقعه عاشورا، با هژمونی فرهنگی جمهوری اسلامی، جنبش اجتماعی بی نظیری را پدید آورده که دنیا نظیر آنر اتاکنون به‌خود ندیده است.

مشارکت اتباع بیش از ۵۰ کشور جهان دراین مراسم نکته قابل اهمیتی است که به سادگی نمی توان از کنار آن گذشت، حجم جمعیت بی‌سابقه و بی‌نظیری که حتی از مراسم حج مسلمانان هم بیشتر است.

شور و شعور حسینی چنان حرارت در دل عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد می‌کند که شرکت کنندگان از پیاده روی طولانی نمی‌هراسند و از سوی دیگر تقبل هزینه سفر ده‌ها هزار نفر عاشق توسط خیرین نیز از نکات مثبتی است که در این مراسم بزرگ معنوی نمود فزاینده‌ای داشته است.همچنین روح تعاون و همکاری حاکم بر طول مراسم، بین میزبان و میهمان؛ و ویژگی‌های بسیار دیگر که از شمارش خارج است.
 
از سوی دیگر پیام اربعین برای دیگر کشورها بسیار مهم است چراکه در این راهپیمایی عظیم، شرکت کنندگان با  به فریاد نصرت خواهی امام حسین (ع)، لبیک می‌گویند و این همان درس گیری مسلمانان از نهضت عاشوراست.
 
یکی دیگر از پیامهای راهپیمایی اربعین، بیداری اسلامی است که جلوه زیبای فرهنگ دوران مهدوی است. این راهپیمائی، قدرت نرم نظام اسلامی است. این جمعیت لشگر حسینیان زمین دربرابر یزیدیان تاریخ است که روزبروز برتعدادآن‌ها افزوده می‌گردد.

راهپیمائی اربعین، امسال خود را به جلو کاخ سفید رساند، یعنی که یزید زمان خودرا شناخته است. پرچم حسین (ع) در سراسر دنیا برافراشته شد، یعنی که زینبیان پیام مظلومیت و حقانیت حسین (ع) ویارانش را به جهان رسانده اند.

امروز دنیا دربرابر این سوال قرار گرفته است، که این حسین (ع) کیست؟ که راه و مرام و فداکاری و ایثارش، تا ابد مانده است، دشمنان او ونسل آن‌ها امروز چه کسانی اندکه اینقدر منفور و ملعون مردمند؟ مادر صف حسینیانیم یا در صف یزیدیان؟ وظیفه امروز حسینیان دربرابر یزیدیان چیست؟ پاسخ روشن است، باید راه و رسم حسینی در همه جا فراگیر شود.
 
منبع: میزان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار