آیت الله حسینی بوشهری:

نیازمند تلاش جهادی برای سلامت اقتصاد کشور هستیم/ خسارات ناشی از افزایش نرخ ارز جبران شود

 امام جمعه قم با بیان اینکه ثبات نرخ ارز و طلا علامت مهمی برای سلامت اقتصاد کشور است، گفت: نیازمند کار جهادی و شبانه روزی هستیم و باری به هر جهت نمی‌توان این کشور اسلامی را اداره کرد.
کد خبر: ۳۱۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲ - 09November 2018

به گزارش دفاع پرس از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای قدس قم با تبریک فرارسیدن حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: برخی آیه یأس می‌خواندند که از شکوه مراسم اربعین به دلیل مشکلات پیش آمده کاسته می‌شود، مردم ما حاضرند فرش خانه خود را بفروشند، ولی در مسیر اربعین حسینی هزینه کنند و شاهد بودیم که شکوه و عظمت مانند سال‌های گذشته شکل گرفت.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم در اربعین حسینی حماسه دیگری خلق کردند افزود: از دولت و ملت عراق به دلیل مهمان نوازی ایشان تقدیر کرده و از مسؤولان نیز به دلیل مهیا کردن تسهیلات تشکر می‌کنم، ولی مشکلاتی وجود داشت و انتظار مردم این است تا سال دیگر آسیب شناسی شده و مشکلات را احصا کرده و راهکار‌های لازم را بیاندیشند تا مردم دچار کوچکترین مشکلی نشوند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه می‌خواستند این حرکت بزرگ را بایکوت کنند، ولی ناچار شدند که سکوت را بشکنند ادامه داد: آن‌ها توطئه دیگری را آغاز کردند که گفتند این پیاده روی اربعین رنگ دولتی دارد در حالی که این حرکت خودجوش به عشق اباعبدالله الحسین (ع) شکل می‌گیرد.

حسینی بوشهری گفت: ملت حمله به هواپیمایی مسافربری، جنگ هشت ساله، حمله به طبس و... را فراموش نمی‌کند و ما از سال ۵۹ در تحریم هستیم و اکنون جنگ روانی علیه ملت راه انداخته‌اند و هدف ایشان ایجاد بدبینی و بی اعتمادی در بین مردم است و می‌خواهند مردم را از نظام اسلامی جدا کنند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی باید اصحاب رسانه هنرمندان، متفکرین و فرهنگ بانان انقلاب به صحنه آمده و توطئه‌های جنگ روانی را خنثی کنند، تصریح کرد: پیروزی به معنی اجازه ندادن به دشمن برای دستیابی به اهدافش است و در این مسیر به موفقیت‌های بسیاری رسیده‌ایم.

امام جمعه قم گفت: امروز در عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده‌ایم و در بخش‌های تولید، دفاعی، فضا و... پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که کمتر کشوری در منطقه و جهان توانسته به آن دست یابد.

وی با بیان اینکه آمریکا بداند ملت ایران دیگر حاضر به تحقیر شدن در برابر آن‌ها نیست تاکید کرد: رهبری فرمودند: تا جان و توان دارم این امکان در کشور اتفاق نمی‌افتد که خائنان را وادار کنند که ملت به دشمن پناه ببرد.

امام جمعه قم با اشاره به سخن فوکویاما که گفته بود لیبرال دموکراسی پایان راه است، گفت: امروز به شما بشارت می‌دهم که آمریکا از نظر نرم افزاری در افول است و همین فوکویاما می‌گوید امروز به دلیل جنبش‌های هویت دار تهدید جدی متوجه لیبرال دموکراسی است و دنیا باید بداند که حاکمیت با اسلام است.

وی با اشاره اینکه دشمنان جنگ روانی راه انداختند که روز ۱۳ آبان را روز تشدید تحریم‌ها قرار دهند، ادامه داد: باید به ظرفیت‌های داخلی توجه کرده و از فرصت تحریم‌ها حداکثر استفاده را داشته باشیم؛ باید از اتکا به نفت پرهیز کرده و به مشکلات مردم رسیدگی کرده و خساراتی که به دلیل تغییر نرخ ارز متوجه مردم شد از سوی مسؤولان جبران شود. 

حسینی بوشهری با بیان اینکه ثبات نرخ ارز و طلا علامت مهمی برای سلامت اقتصاد کشور است، گفت: نیازمند کار جهادی و شبانه روزی هستیم و باری به هر جهت نمی‌توان این کشور اسلامی را اداره کرد. باید جلوی سوء استفاده‌ها گرفته شود و از ظرفیت همسایگان استفاده کرده و در داخل وحدت را تقویت کنیم؛ اگر وحدت بین مردم، مسؤولان و نخبگان در جامعه شکل بگیرد مطمئن باشید که دشمن عقب نشینی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تهدید کرده بود که صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانیم، ولی اخیرا خود آمریکا تحریم‌ها را دور زد و به هشت کشور اجازه داد که نفت خود را از ما بخرند و این نشانه عقب نشینی آغازین بوده و باید منتظر عقب نشینی‌های بعدی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار