نروژ فروش تسلیحات به رژیم سعودی را متوقف کرد

وزیر خارجه نروژ اعلام کرد که صادرات تسلیحات و تمدید مجوز استفاده از تجهیزات نظامی این کشور توسط رژیم سعودی را متوقف کرده‌اند.
کد خبر: ۳۱۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶ - 09November 2018

نروژ فروش تسلیحات به رژیم سعودی را متوقف کرددر ادامه انصراف تعدادی از کشورهای اروپایی از فروش تسلیحات به رژیم سعودی، دولت نروژ نیز امروز (جمعه) اعلام کرد که فروش سلاح به ریاض را متوقف کرده است.

شبکه «الجزیره» به نقل از خبرنگار خود در نروژ گزارش داد که دولت این کشور، ضمن توقف فروش هرنوع تسلیحات به عربستان سعودی، از تمدید مجوز استفاده از تجهیزات نظامی خود توسط ریاض، خودداری کرد.

بر این اساس، «اینه ماری ایرکسن» وزیر خارجه نروژ اعلام کرد که از این به بعد مجوزی برای صادرات تسلیحات به ریاض صادر نخواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته (پنجشنبه) شرکت کشتی‌ساز «لورِسن» آلمان، ساخت کشتی‌های یگان گارد ساحلی عربستان سعودی را متوقف کرده و تعداد زیادی از کارکنان مشغول در پروژه ساخت این کشتی‌ها را، به استفاده از مرخصی ساعتی بدون حقوق مجبور کرد.

پارلمان اروپا نیز هفته گذشته در قطعنامه‌ای شدیداللحن حملات ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن را که نزدیک به چهار سال است ادامه دارد، محکوم کرده و خواستار توقف فروش تسلیحات به این رژیم شده بود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها