خالق اثر «دلتنگ نباش» در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

دلتنگ نباش آخرین توصیه شهید قربانی به همسرش

زینب مولایی گفت: شهید قربانی روی برگ گل نوشته بود «عشق من دلتنگم نباش» و آن را لابه لای برگه‌های کتابی گذاشته بود که همسرش پس از چهلم شهید آن را خواند.
کد خبر: ۳۱۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ - 10November 2018

دلتنگ نباش آخرین توصیه شهید قربانی به همسرش بودگروه حماسه و جهاد دفاع پرس: مراسم سومین سالگرد شهادت روح الله قربانی روز پنجشنبه 17 آبان ماه در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد. در این مراسم از کتاب زندگینامه شهید با عنوان «دلتنگ نباش» رونمایی شد. زینب مولایی نویسنده کتاب در گفت‌وگو با دفاع پرس با اشاره به آغاز کار کتاب اظهار داشت: با خانواده همسر شهید هم محله ای هستیم، روزی که پیکر شهید را برای تشییع به مسجد امام خمینی در محله مان آوردند آنجا با خانواده شهید نیز آشنا شدم و یک هفته بعد از چهلم نیز کار آغاز شد.

وی بیان کرد: در مجموع ۵۹ ساعت مصاحبه در مورد شهید گرفته شد که البته این ساعت به جز مصاحبه‌هایی است که از طریق فضای مجازی از افراد گرفتیم. در کنار مصاحبه ها تحقیقات میدانی انجام گرفت. به بسیاری از مکان هایی که شهید آنجا بوده و یا خاطره‌ای مربوط به مکان خاص داشته رفتم و مکان و فضا را دیدم و سعی کردم شهید را در آن مکان تصور کنم. مصاحبه‌ها با خانواده‌ی شهید، خانواده همسر و دوستان و برخی اقوام انجام شد.

مولایی در خصوص مشکلات پیش آمده در حین کار گفت: مشکلاتی وجود داشت اما عنایت خداوند و کمک‌های شهید باعث می‌شد مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود. مثلا یکی از مشکلات هماهنگی با افراد مصاحبه شونده بود. بعضی وقت‌ها کار آنقدر مشکل می‌شد که دست به دامن شهید می‌شدم و با کمک‌های او خیلی زود کارها هماهنگ می‌شد.

نویسنده کتاب «دلتنگ نباش» با اشاره به قسمت های ویژه کتاب افزود: تمامی قسمت های کتاب جذاب است اما به شخصه بعضی قسمت‌ها را ویژه‌تر دوست دارم. مثلا قسمتی که زینب (همسر شهید) بعد از شهادت شهید رسول خلیلی متوجه کار روح‌الله می‌شود، و یا قسمتی که بدون آنکه روح‌الله متوجه باشد زینب وصیتنامه‌اش را می‌خواند. خاطرات مربوط به سوریه و شهادت هم با آنکه غم انگیز است اما پر افتخار و زیباست.

نویسنده کتاب از خصوصیات ویژه شهید که در کتاب آمده اشاره کرد و گفت: تقوای شهید که در همه مراحل زندگی از او می بینیم ویژه ترین خصوصیت اوست، اینکه با وجود تمام مشکلات و سختی‌هایی که در زندگی داشته است باز همیشه خدا را مد نظر قرار می داد، به قول یکی از دوستان شهید که می گفت: روح‌الله تو زندگی رنده شد بعد شهید شد. به نظرم این موضوع خیلی شخصیت شهید را جذاب کرده است، در وصیت‌نامه‌اش هم نوشته است که « شهادت خوب است و تقوا بهتر، تقوایی که در قلب باشد و در رفتار بروز کند.»

وی در خصوص چگونگی نامگذاری اسم کتاب بیان کرد: اسم هایی مطرح شد اما چون خود شهید روحیه‌ی خاص و هنری داشت بنده و انتشارات دوست داشتیم یک اسم خوب و هنری برای کتاب انتخاب کنیم. بعد از مطرح شدن چند اسم آخر به عنوان «دلتنگ نباش» رسیدیم که اشاره به یکی از خاطرات همسر شهید بعد از شهادت روح‌الله دارد. وقتی روح‌الله شهید شد چند وقت بعد زینب که خیلی دلش برای روح‌الله تنگ شده بود به خانه‌ی خودش می‌رود و وقتی کتابی که روح‌الله به او هدیه داده بود را باز می‌کند و می بیند روح‌الله روی برگ گل رز برایش نوشته بود: «عشق من دلتنگ نباش».

نویسنده کتاب شهید روح الله قربانی در پایان گفت: این اولین کار حرفه‌ای بنده بود. لازم است که از مدیریت قبلی انتشارات مخصوصا آقای آرامی تشکر کنم که به بنده اعتماد کرد. از مدیریت جدید انتشارات که تمام تلاش خود را کردند تا کتاب به سالگرد شهید برسد، از آقای دریالعل و خانم مردی و دیگر اعضای انتشارات کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها