خواهر شهید محمدحسین فهمیده در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

تالیف کتابچه معرفی شهدای 13 ساله در دستور کار وزارت آموزش و پرورش

فرشته فهمیده گفت: آموزش و پرورش کتابچه‌ای با محتوای خاطرات، زندگی نامه و وصیت‌نامه شهدای 13 ساله تالیف کرده است. این کتابچه بزودی در دسترس دانش آموزان قرار می‌گیرد تا دانش آموزان در کنار کتب درسی، با درس ایثار و شهادت هم آشنا شوند.
کد خبر: ۳۱۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ - 10November 2018

تالیف کتابچه معرفی شهدای 13 ساله در دستور کار است/ شهادت داود شوک بدی به خانواده وارد کردگروه حماسه و جهاد دفاع پرس: ‌کمتر ‌کسی ‌داستان حماسه نوجوان 13 ساله‌ را در روزهای نخست جنگ نشنیده است؛ نوجوانی که برای نجات جان همرزمانش نارنجک را به دور کمرش می‌بندد و با قبول اربا اربا شدن خودش، تانک را از کار می‌اندازد. پس از این واقعه امام خمینی ‌(ره) ‌طی ‌پیامی ‌اعلام ‌می‌کنند ‌که ‌«رهبر ‌ما ‌آن ‌طفل 13 ساله‌ای است که با قلب کوچک خود با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد».

جهت آشنایی بیشتر با این شهید بزرگوار، خبرنگار ما به گفت‌وگو با فرشته فهمیده مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس و همچنین خواهر شهیدان «محمدحسین و داود فهمیده» پرداخت که ادامه می‌خوانید:

محمدحسین پیش از اعزامش به جبهه بطور غیرمستقیم از شهادت می‌گفت تا ما را برای شنیدن خبر شهادتش آماده کند. او حتی به مادرم گفته بود که تو در آینده بسیار به بهشت زهرا می‌روی و من در کنار شهید طالقانی به خاک سپرده می‌شوم. این حرف‌ها را ما جدی نمی‌گرفتیم ولی در یادمان می‌ماند. محمدحسین اوایل جنگ شهید شد و ما انتظارش را داشتیم اما شنیدن خبر شهادت داود شوک سختی به خانواده وارد کرد.

تاثیر برگزاری بزرگداشت شهدای دانش آموز

در ساعاتی که دانش آموزان را در مراسم بزرگداشت شهدای دانش آموز جمع می‌کنیم، بهترین فرصت برای معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

آموزش و پرورش کتابچه‌ای با محتوای خاطرات، زندگی نامه و وصیت‌نامه شهدای 13 ساله تالیف کرده است. این کتابچه بزودی در دسترس دانش آموزان قرار می‌گیرد تا دانش آموزان در کنار کتب درسی، با درس ایثار و شهادت هم آشنا شوند.

زنده نگه داشتن یاد شهدا باید در طول دوران سال امتداد داشته باشد نه اینکه در یک روز خلاصه شود. همچون فهمیده‌ها از جانشان گذشتند تا ایمان و حفظ آرمان‌های انقلاب باقی بماند. بنظرم لازم است که در برنامه‌های مختلف مدرسه همچون برنامه صبحگاه، روزانه بخشی از وصیت نامه یک شهید قرائت شود.

به اندیشه دانش آموزان امروز نیاز داریم

نوجوانان و جامعه امروز با دوران دفاع مقدس فرق دارد. امروز دانش آموزان کنجکاو و باهوش شده‌اند. دیگر زمان این نیست که به دانش آموز نحوه جنگیدن فیزیکی را بیاموزیم بلکه باید برای قدرت فکر او برنامه داشته باشیم. این فکر می‌توان ضربه سختی به دشمن وارد کند.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه‌ شهید فهمیده

در حسینیه شهید فهمیده برنامه‌های متنوعی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود. فرزندان شهدا در این حسینیه رشد می‌یابند تا در آینده همچون پدرانشان برای کشور مفید باشند. آن‌ها پدرم را همچون پدر خودشان می‌دانند و به او سر می‌زنند. درست است که هیچ کس نمی‌تواند جای فرزند را پر کند اما فرزندان شهدا درد فراق از فرزند را برای پدر و مادرم کاهش دادند. در این حسینیه یک شهید مدافع حرم نیز پرورش یافت.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها