سرهنگ ظهیری خبر داد؛

دستگیری کلاه‌برداری که در پوشش پیک موتوری رستوران فعالیت می‌کرد

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که در پوشش پیک موتوری رستوران‌ها اقدام به خالی کردن حساب‌های مشتریان با شگرد خاصی می‌کرد.
کد خبر: ۳۱۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ - 10November 2018

دستگیری سارق حساب شهروندان در پوشش پیک موتوری رستورانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «کیوان ظهیری» رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: در تاریخ بیست و پنجم شهریور سال جاری فردی به افسر تحقیق کلانتری ۱۲۴ قلهک مراجعه و عنوان کرد که از وی کلاه‌برداری شده است.

ظهیری افزود: آن فرد گفت که ساعتی قبل با رستورانی در خیابان شریعتی تماس گرفتم و سه پرس چلو گوشت برای ناهار سفارش دادم، نیم ساعت بعد فرد جوان و خوش تیپی زنگ واحد را زد و گفت پیک موتوری‌ام و غذا را آورده‌ام. زمانی که به درب واحد مراجعه کردم، کارت عابر بانکم را همراه رمز به او دادم. او با چند مرتبه کشیدن عابربانک گفت که سیستم قطع است و تقاضای وجه نقد کرد که به داخل خانه رفتم و وجه نقد آوردم. ۹۰ هزار تومان به وی پرداخت کردم و او کارت را برگرداند. در حال صرف غذا با خانواده‌ام بودم که ناگهان از طریق پیامک متوجه شدم مبلغ سه میلیون تومان از حساب همان عابربانکم خالی شده که وقتی نگاهم به کارت عابربانک کنار سفره افتاد، متوجه شدم متعلق به فرد دیگری است و پیک موتوری آن را جابجا کرده است. سریعا با رستوران تماس گرفتم که گفتند شما در جلوی پارکینگ وجه نقد را پرداخت کرده‌اید و سفارش را تحویل گرفته‌اید که متوجه شدم آن فردی که به او کارت را دادم پیک موتوری نبوده است و طعمه فرد سارق و کلاهبرداری شده‌ام.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده و ارسال به مرجع قضایی امر شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم عملیات کلانتری قرار گرفت. پس از تحقیقات گسترده مشخص شد متهم ابتدا در مردادماه امسال در رستورانی در شهرک قدس پس از مشاهده آگهی به عنوان پیک مشغول به کار شد و پس از چند روز در حالی که دستگاه پوز و باکس غذا که بر موتور می‌گذارند را به همراه داشته دیگر به محل کار خود مراجعت نداشت و صاحب رستوران نیز از وی شکایت کرد و لیکن حساب جاری متعلق به دستگاه را مسدود نکرد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: در مدتی که ماموران در حال شناسایی متهم بودند، چندین شکایت مشابه نیز به کلانتری واصل شد و همچنین پروند‌ه‌های مشابهی نیز در کلانتری‌های ۱۲۵یوسف آباد و ۱۳۴ شهرک قدس مطرح شد که با توجه به افزوده شدن تعداد شکات، پیگیری‌های ویژه انجام گرفت که پس از فعالیت‌ها و اقدامات پلیسی نهایتا روز گذشته متهم در مخفیگاهش در منطقه فلاح دستگیر و در بازرسی از محل یک دستگاه موتور مسروقه، دستگاه عابربانک و باکس غذا کشف شد.

این مقام ارشد پلیس پایتخت گفت: متهم ۲۹ ساله که در گذشته نیز به اتهام خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع دستگیر شده بود، صراحتا به جرم ارتکابی خود در مناطق مختلف غربی و مرکزی تهران به همان شیوه اعتراف و بیان کرد که پس از شروع به کار در رستوران تصمیم گرفتم با دستگاه پوز نقشه خود را اجرایی کنم؛ بنابراین موتوری در مرزداران سرقت کردم و گوشه رستوران‌های بزرگ می‌ایستادم و زمانی که پیک آن رستوران به سمت محل تماس مشتری می‌رفت، من نیز آن را دنبال می‌کردم و پس از رسیدن در محل سریعا موتور خود را در گوشه‌ای پارک می‌کردم و به سمت پیکی می‌رفتم و می‌گفتم غذا متعلق به من است و پولش را می‌دادم و زمانی که از محل می‌رفت با موتور خود و در حالی که غذا دستم بود به واحد مشتری مراجعه می‌کردم و هنگامی که عابربانک می‌داد، رمز را از وی می‌پرسیدم و سپس به ظاهر کارت را می‌کشیدم و می‌گفتم سیستم قطع است. مشتری زمانی که برای آوردن وجه نقد به خانه می‌رفت در یک لحظه کارت مشابهی را که همراه داشتم و از قبل به طرق مختلف تهیه کرده بودم، جایگزین آن می‌کردم و به همراه سفارش به او می‌دادم و شخص نیز متوجه جایگزینی آن نمی‌شد. متعاقبا سریعا به اولین عابربانک مراجعه و با بخاط رسپردن رمز حسابش را خالی می‌کردم.

سرهنگ ظهیری ضمن اشاره به اینکه تاکنون ۳۵ نفر به عنوان شاکی مراجعه کرده‌اند و از متهم تحت نظر، تحقیقات تکمیلی در جریان است، از شهروندان خواست به هنگام خرید شخصا نسبت به کشیدن کارت اقدام کنند و رمز آن را در اختیار افراد غیر قرار ندهند و یا اگر در مواقعی خود این کار را انجام نداده‌اند، حتما نسبت به اینکه در جلوی چشمانش کارت توسط فروشنده کشیده شود، دقت داشته باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار