برخلاف نظر شورای امنیت؛

هدف فرانسه اعمال فشار بر سوریه است/ تحریم راهکار دیگر اعمال فشار بر سوریه

فرانسه در پی آن است همزمان با تلاش ها برای حل بحران شیمیایی سوریه به روش سیاسی با صدور قطعنامه از سوی شورای امنیت فشارها بر سوریه را افزایش دهد.
کد خبر: ۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰ - 16September 2013

هدف فرانسه اعمال فشار بر سوریه است/ تحریم راهکار دیگر اعمال فشار بر سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که تلاش هایی از سوی امریکا و روسیه برای حل بحران شیمیایی سوریه با استفاده از روش سیاسی و غیرنظامی اتخاذ گردیده و با استقبال دولت سوریه و کشورهای دیگری نیز مواجه شده است، رئیس جمهور فرانسه در راستای اعمال فشار بر دولت سوریه معتقد است حمله نظامی باید همچنان به عنوان یک گزینه مطرح باشد.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه هدف نهایی برکناری بشار اسد از قدرت است عنوان داشت کشورش قطعنامه ای را در شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد خواهد داد که همچنان گزینه نظامی را به عنوان یک گزینه حفظ خواهد کرد و شامل تهدیداتی در مورد تحریم نیز می شود.
 
در همین رابطه باوجود استقبال گسترده ای که از سوی کشورها و سازمان های مختلف از توافق امریکا و روسیه در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه اعمال شده است، رئیس جمهور فرانسه معتقد است این توافق سیاسی بدون اعمال فشار بر دولت بشار اسد دستاورد مهمی نخواهد داشت.
 
به گزارش راشا تودی، فرانسه مهم ترین کشور اروپایی می باشد که با وجود مخالف کشورهایی نظیر آلمان و انگلیس با عملیات نظامی امریکا علیه سوریه آمادگی خود را برای همراهی با امریکا در اجرای حمله علیه سوریه اعلام کرده بود.
 
البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که از زمان آغاز بحرام سوریه فرانسه با دخالت در این بحران حمایت های گسترده ای از شورشیان به عمل آورده است و در روزهای گذشته نیز با برگزاری نشستی مشتکر با عربستان، امارات و اردن بر ضرورت حمایت از شورشیان تاکید داشت.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار