امیر ولی‌وند در نشست خبری:

تنوع تهدیدات نیاز به واکاوی علمی دارد

فرمانده دانشگاه جنگ ارتش با اشاره به برگزاری همایش ملی واکاوی تهدید‌های نوپدید دفاعی-نظامی در ۲۱ آبان‌ماه گفت: تنوع تهدیدات نیاز به واکاوی علمی دارد.
کد خبر: ۳۱۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ - 10November 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) صبح شنبه در نشست خبری نخستین «همایش ملی واکاوی تهدید‌های نوپدید دفاعی-نظامی» اظهار داشت: در مقطعی تهدید فقط از جنبه سخت آن مطرح بود؛ اما الان به قدری تهدیدات متنوع است که می‌بایست فراخوانی می‌دادیم تا همه کسانی که در مسائل علمی دستی دارند، آن را واکاوی کنند.

وی افزود: در این همایش که دوشنبه ۲۱ آبان‌ماه برگزار می‌شود، حدود ۶۰۰ مقاله ارسال شده است و در هشت محور شامل چیستی و ارکان تهدیدات نوپدید، تهدیدات نوپدید در حوزه‌های نظامی، سایبر یا جنگال، فناوری آی تی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و زیست‌محیطی برگزار خواهد شد؛ البته یکشنبه بیستم آبان‌ماه نمایشگاه مرتبط با این همایش افتتاح خواهد شد.

امیر ولی‌وند با اشاره به اینکه این دانشگاه نقطه وصل سه راهبرد تاکتیک، عملیات و راهبردی است، ادامه داد: برخی مواقع موارد کم اهمیت تبدیل به تهدیدات پیچیده‌ای می‌شود که کشور ما در چند سال اخیر مواردی از آن‌ها را تجربه کرده است؛ در واقع دشمنان دست به هر کاری می‌زنند تا این نظام را با چالش مواجه سازند و این را در هر حوزه‌ای انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: بسیاری از تهدیدات فعلی از در هم پیچیدگی خاصی برخوردارند به نحوی که بیشتر تهدیدات فعلی فرا روی نظام شاید مستقیماً به نیرو‌های مسلح ارتباطی نداشته باشد، اما به دلیل همان پیچیدگی تهدیدات، نیرو‌های مسلح را نیز در بر می‌گیرد.

فرمانده دافوس ارتش در خصوص تحریم‌ها هم بیان کرد: با همراهی مردم ثابت می‌کنیم که دشمن با تحریم در برابر ملت ایران کاری از پیش نمی‌برد و این را در ۴۰ سال بعد از انقلاب ثابت کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: البته در سال‌های اخیر که موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شده است، سعی کردیم از برگزاری همایش‌هایی که ممکن است کارآیی لازم را نداشته باشند و تنها هزینه‌بر باشند، پرهیز کنیم؛ بنا بر این، همایش مورد اشاره با توجه به این موضوع برگزار می‌شود.

امیر ولی‌وند عنوان کرد: در این دانشگاه ارتباط خوبی با دانشجویان غیر نظامی داریم به نحوی که تاکنون پژوهش‌های بسیار خوبی از سوی آن‌ها دریافت کرده‌ایم؛ لذا دانشجویان غیر نظامی مقاطع کارشناسی ارشد به بالا می‌توانند برای کمک به رفع مشکلات پیش رو، پیشنهادات و پژوهش‌های خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار