شجاعی طباطبایی:

عنوان نمایشگاه «دونالد سلمان» را افشین علا پیشنهاد داد

سیدمسعود شجاعی طباطبایی که به تازگی ۸۵ اثر از آثار کارتون و کاریکاتور خود را تحت عنوان «دونالد سلمان» به نمایش گذاشته است، گفت که عنوان این نمایشگاه را به پیشنهاد شاعر کشورمان افشین علا انتخاب کرده است.
کد خبر: ۳۱۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ - 10November 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست که همزمان با روز ۱۳ آبان نمایشگاه جدیدترین آثار خود را با عنوان «دونالد سلمان» در حوزه هنری افتتاح کرده است، درباره این نمایشگاه گفت: نمایشگاه دو بخش دارد؛ بخش اول ۴۵ اثر تمام‌رنگی در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی‌‌متر را شامل می‌شود و موضوع آن استکبارستیزی است. بخش دوم ۴۰ اثر در ابعاد کوچک‌تر را در بر می‌گیرد و مهاجرت به آمریکا و مصائب درخواست‌کنندگان روادید این کشور را با زبان طنز به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: در بخش اصلی تلاش کرده‌ام درباره سه موضوع «دولت آمریکا»، «رژیم صهیونیستی» و «رژیم آل‌سعود» به صورت جدی کار کنم. دولت آمریکا از شروع انقلاب اسلامی در حال دشمنی با ایران است.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ادامه داد: در برخی کارها هم به فرمایشات رهبر انقلاب مانند افول دولت آمریکا و نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده پرداخته‌ام. اما موضوع آل‌سعود به دلیل قتل جمال خاشقچی از دو موضوع دیگر تازه‌تر است و سه ـ چهار اثر اصلی را به خود اختصاص داده که پوستر نمایشگاه نیز از جمله آن‌هاست.

چهره هنر انقلاب در سال ۹۵ اظهار داشت:  آمریکا به دلیل فروش تسلیحات نظامی به عربستان و داشتن منافع میلیاردی از سعودی‌ها، چندان درباره قتل خاشقچی ورود نکرد و رفتار دوگانه‌ای از خود بروز داد. آمار نشان می‌دهد هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به دلیل جنایات سعودی‌ها و نرسیدن غذا و ... دچار مرگ می‌شود اما آمریکا در این باره سکوت می‌کند. 

شجاعی طباطبایی اظهار داشت: رفتار دوگانه همیشه از سوی غربی‌ها وجود داشته است و من تلاش کردم یک مطالعه بصری در این باره داشته باشم. 

وی افزود: در کنار این مسائل، از پرداختن به رسانه‌ها معاند هم غافل نبودم به ویژه شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال که در ماجرای تروریستی اهواز رسوا شد و بعداً مشخص شد که منابعش توسط سعودی‌ها تأمین می‌شود.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری اظهار داشت: عنوان «دونالد سلمان» را شاعر خوب کشور افشین علا پیشنهاد داد و ناظر به ایران‌ستیزی آمریکایی‌ها و سعودی‌ها است.

شجاعی طباطبایی در پایان گفت: نمایشگاه دونالد سلمان تا ۲۳ آبان در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها