تظاهرات اردنی‌ها در اعتراض به خرید گاز از صهیونیست‌ها

اردنی‌ها در اعتراض به اقدام دولت این کشور برای خرید گاز از رژیم صهیونیستی، راهپیمایی برگزار کردند و خواستار لغو این قرارداد شدند.
کد خبر: ۳۱۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ - 10November 2018

مردم اردن در اعتراض به خرید گاز از اسرائیل تظاهرات کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، معترضان اردنی شامگاه جمعه در میان حضور نیرو‌های امنیتی تظاهراتی برگزار کردند. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها عبارات «گاز دشمن اشغالگر»، «قرارداد گاز حمایت از تروریست‌های صهیونیست است» و «پس از الباقوره و الغمر، زمان لغو قرارداد گاز فرار رسیده است» نوشته شده بود.

معترضان اردنی در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان تاکید کردند: ما هیچگونه روابط چه روابط سیاسی و چه اقتصادی با رژیم اشغالگر قدس را نمی‌خواهیم و لحظه‌ای نیز از این خواسته کوتاه نمی‌آییم.

مخالفان اردنی امیدوارند پس از اینکه دولت این کشور تمدید اجاره 2 منطقه الباقوره و الغمر به اسرائیل را نپذیرفت، این قرار داد را نیز لغو کند.

مخالفان قرارداد امضا شده میان امان و تل آویو می‌گویند: این قرارداد حاکمیت اردن را تضعیف کرده و امنیت و آینده این کشور را به اسرائیل واگذار می‌کند.

مخالفان همچنین معتقدند که دولت اردن می‌تواند کشور عرب دیگری را برای واردات گاز جایگزین اسرائیل بکند.

شرکت برق اردن در سپتامبر 2016 توافقنامه‌ای را به منظور واردات گاز مصرفی خود از اسرائیل امضا کرد که به موجب این توافقنامه، اردن به مدت 15 سال و به ارزش حدود 15 میلیارد دلار گاز از اسرائیل وارد خواهد کرد که حدود 40 درصد از نیاز شرکت برق اردن را تأمین می‌کند. این توافقنامه قرار است از سال 2019 وارد فاز اجرایی شود.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها