دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار می‌کند؛

اولین «کنفرانس بین‌المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی»+ پوستر

دانشگاه افسری امام علی (ع) اولین «کنفرانس بین‌المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلان‌شهرها، راهکار‌ها و چالش‌ها با محوریت پدافند غیر عامل و مدیریت بحران» را ۲۶ آبان‌ماه برگزار می‌کند.
کد خبر: ۳۱۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ - 10November 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، دانشگاه افسری امام علی (ع) در راستای هم‌اندیشی اساتید، پژوهشگران و اندیشمندان داخلی و خارجی و با بهره گیری از ایده‌های نوین و مبتکرانه، در حوزه امنیت محیطی و سرزمینی، پدافند غیر عامل، مدیریت بحران، انسان و شهر در نظر دارد اولین «کنفرانس بین المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلان‌شهرها، راهکار‌ها و چالش‌ها با محوریت پدافند غیر عامل و مدیریت بحران» را روز شنبه ۲۶ آبان‌ماه در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار کند.

بر این اساس، ارتقای علمی در زمینه مبانی امنیتی، روزآمدسازی دانش تخصصی امنیتی، استفاده از آخرین دستاورد‌های نوین علمی – امنیتی دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشگاه‌ها، بهره‌مندی از تجارب علمی نخبگان، اندیشمندان و خبرگان امنیتی، استفاده از منابع موجود علمی و آموزشی و بسط نظام آموزشی و جهت‌دهی و اثربخشی منابع موجود، شناخت دستاورد‌های علمی – امنیتی در نمایشگاه امنیتی و افزایش فعالیت‌های پژوهشی از طریق آشنایی با دستاورد‌های نوین امنیتی، از اهداف برگزاری این مراسم است.

اولین «کنفرانس بین المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی»

همچنین از جمله محور‌های کنفرانس نیز می‌توان به مواردی هم‌چون، راهبرد‌ها و رویکرد‌های مدیریت مرز، تأثیر فناوری‌های نوین در کنترل و امنیت مرزها، تأثیر کارکرد‌های اقتصادی و تقویت امنیتی مرزنشینان بر امنیت مرز، مدیریت بحران، پدافند غیر عامل و توسعه امنیت و مدیریت منابع و زیستگاه‌های مشترک مرزی، اشاره کرد.

علاوه بر این، امنیت سایبری و سامانه‌های هوشمند، تروریسم و مکاتب آن، امنیت و مدیریت خط مرزی، تنوع زیستی و امنیت غذایی، کشاورزی، زراعت و امنیت ملی، مدیریت و امنیت شهری (عمران، معماری، شهرسازی)، امنیت و مدیریت منابع انسانی، امنیت زنان، امنیت و بازیابی اطلاعات و مدیریت دانش هم از دیگر محور‌های کنفرانس مورد اشاره است.

برای این کنفرانس بیش از ۱۰۰ دانشگاه، موسسه، انجمن، پژوهشکده و شرکت‌کننده همکاری و حضور دارند و از نویسندگان ۱۱ مقاله برتر هم تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار