سردار جلالی:

لزوم راه‌اندازی سامانه‌ای برای رصد تهدیدات زیستی/ تهدید در ذات فن‌آوری‌های جدید مستتر است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: با توجه به تغییر ماهیت تهدید‌ها و ظهور فن‌آوری‌های جدید که می‌توانند از ابعاد مختلف همچون سلامت تهدیدی برای جوامع باشند، نیازمند راه‌اندازی سامانه‌ای برای رصد تهدیدات خارجی و داخلی حوزه سلامت و زیستی هستیم.
کد خبر: ۳۱۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ - 10November 2018

راه اندازی سامانه‌ای برای رصد تهدیدات زیستی ضروری استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور صبح شنبه در گردهمایی پدافند غیر عامل که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد، اظهار داشت: تهدید در ذات فن‌آوری‌های جدید مستتر است و نمی‌توان از این موضوع مهم غافل شد؛ تجهیزات پزشکی نیز از این امر مستثنی نیستند و دشمنان می‌توانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند؛ زیرا حملات سایبری نیازمند قابلیت نفوذ است.

وی افزود: آمریکا در حوزه‌های مختلف قصد اعمال فشار مادون جنگ بر ایران را دارد؛ از این رو برای تشخیص تهدید‌های سلامت و زیستی نیازمند سازوکار مناسب هستیم و باید تهدیدات مشخص شود تا بتوانیم تحلیل درستی از آن داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: با این سامانه تشخیص باید برنامه‌های دشمن و تهدیدات داخلی را رصد کنیم؛ زیرا برای کشور ما که درگیر جنگ اقتصادی است، حملات زیستی بار مالی زیادی دارد.

سردار جلالی گفت: همچنین امروزه با اتصال اشیا به اینترنت می‌توان از قابلیت‌ها و کارکرد‌های جدید این وسایل بهره‌مند شد. این امکان سبب می‌شود به عنوان مثال شرکت سازنده قابلیت کنترل و تنظیم دستگاه و دسترسی به تمام اطلاعات و خروجی آن را داشته باشد.

وی گفت: در یکی سخنرانی هایم اعلام کردم که به تهدید تغییرات اقلیمی کشور مشکوک هستم؛ اما برخی افراد این موضوع را به سخره گرفتند. سوال این است که آیا آزمایشی علمی برای رد این موضوع دارید؛ البته کشور فاقد چنین آزمایشگاهی است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: در موضوع تغییرات اقلیمی که مشکوک هستیم، اگر دیگران می‌توانند به صورت علمی ثابت کنند که این اتفاق ماهیت طبیعی دارد، اعلام کنند.

سردار جلالی افزود: برای بررسی زیرساخت‌های علمی نیازمند آزمایشگاه‌های پیشرفته هستیم تا بانک اطلاعات تهدیدات را ایجاد کنیم.

انتهای پیام /۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار