نوری در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی راهگشای مشکلات کشور نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناکارآمدی توافق برجام گفت: پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی در گرو کسب منافع ملی کشور نیست.
کد خبر: ۳۱۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ - 10November 2018

پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی راهگشای مشکلات کشور نیستسیدراضی نوری نماینده مردم شهرستان شوش دانیال در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به عملکرد ضد و نقیض کشورهای عضو برجام در خصوص اجرای تعهداتشان در قبال برجام این توافق را فاقد دستاورد برای کشورمان دانست و اظهار داشت: در حقیقت پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی و پای میز مذاکره نشستن با کشورهای غربی در جهت انعقاد قراردادها نمی‌تواند مشکلات جاری کشورمان را کم کند؛ چراکه غرب دلسوز منافع ملی ملت ما نیست.

این نماینده خانه ملت با توجه به این نکته که عده‌ای می‌کوشند تا لوایح FATF در مجلس تصویب نهایی شود، افزود: با نگاهی به عملکرد آمریکا در توافق برجام، به خوبی متوجه خواهیم شد که کنوانسیون‌های بین‌المللی همچون برجام کارآمد نیست؛ چراکه طراحان آن کشورهای استکباری هستند.

نوری تلاش برخی نمایندگان در جهت تصویب FATF را خیانت به آرمان‌های انقلاب عنوان کرد و گفت: اگر نمایندگان تلاشی که در به تصویب رساندن لوایح FATF کردند را در راه رسیدگی به امور مردم کرده بودند، امروز ما شاهد دغدغه‌های گسترده مردم در زمنیه معیشت نبودیم.

وی در پایان با بیان اینکه عده‌ای برجام را راهکار اساسی در کاهش مشکلات کشور و بهبود وضعیت اقتصادی عنوان و برای به تصویب رساندن آن تلاش می‌کردند، گفت: تلاش برای تصویب لوایح FATF تکرار اشتباهاتی است که در زمان تصویب برجام رخ داد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار