در استرالیا؛

مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول برگزار شد

دو روز بعد از حمله تروریستی در شهر «ملبورن» استرالیا، هزاران نفر در این شهر با حضور نیرو‌های پلیس، در مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول شرکت کردند.
کد خبر: ۳۱۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ - 11November 2018

مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول برگزار شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، هزاران استرالیایی امروز (یکشنبه 20 آبان‌ماه) در صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در برخی شهر‌های این کشور از جمله شهر «ملبورن» جمع شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دو روز بعد از حمله تروریستی در شهر ملبورن، امروز چهار هزار نفر از مردم با حضور نیرو‌های پلیس در «بنای یادبود» برای مراسم پایان جنگ جهانی اول حضور یافتند.

روز یازدهم نوامبر سال ۱۹۱۸ متفقین جنگ جهانی اول، در یکی از شهر‌های فرانسه با آلمان به توافق رسیدند تا پایان جنگ چهار ساله را اعلام کنند.

جمعیت حاضر در ملبورن و دیگر شهر‌های استرالیا امروز از ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی، به مدت یک دقیقه به یاد صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول و به یاد سربازان «آنزاک» سکوت کردند. آنزاک مخفف عبارت «ارتش مشترک استرالیا و نیوزلند» است که به عنوان پشتیبان انگلیس در جنگ جهانی اول حضور داشت.

«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا نیز در سالروز پایان جنگ جهانی اول در «کانبرا» پایتخت استرالیا در جمع مردم سخنرانی کرد. موریسون یادوآر شد در جنگ جهانی اول ۱۰۲ هزار سرباز استرالیایی جان خود را فدا کردند.

مراسم امروز در حالی برگزار شد که روز جمعه مردی در شهر ملبورن با سلاح سرد به شماری از مردم و نیرو‌های پلیس حمله‌ور شد و خودروی خود را در یکی از خیابان‌های شلوغ ملبورن آتش زد. وی سپس دستگیر شد و به گفته پلیس این فرد با داعش ارتباط داشت.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها