دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا:

«ترامپ» آمریکا را به ذلت خواهد کشاند/ دشمنان مجبور به فرار از خلیج فارس، سوریه و عراق خواهند شد

سرلشکر «سید یحیی صفوی» گفت: «ترامپ» آمریکا را به ذلت خواهد کشاند و در برابر فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و محور مقامت شکست خواهد خورد، همان‌گونه که آمریکا در برابر ائتلاف سوریه شکست خورد.
کد خبر: ۳۱۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ - 11November 2018

«ترامپ» آمریکا را به ذلت خواهد کشاند/ دشمنان مجبور به فرار از خلیج فارس، سوریه و عراق خواهند شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قزوین، سردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا، امروز (یک‌شنبه) در کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین، اظهار داشت: به وکالت از طرف رهبر معظم انقلاب، سلام ایشان را به تک‌تک خانواده‌های شهیدان می‌رسانم.

وی افزود: صحبت‌های من در سه محور خلاصه می‌شود، سؤال من این است آیا ما شهیدان را می‌شناسیم؟ شهیدان در اندیشه و تفکر چگونه بودند؟ شهیدان اخلاق و رفتارشان چگونه بود و چه عملکردی داشتند؟ این فرهنگیان و معلمانی که با چهره‌های نورانی و چشم‌های پرفروغ آن‌ها را دیده‌ایم و در دفاع از انقلاب به شهادت رسیدند، آیا می‌دانستند که جنگ و جبهه یعنی تیر و ترکش خوردن، یعنی جان دادن، آن‌ها با چه اندیشه و تفکری به جبهه‌ها آمدند؟

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: ما اندیشمندان بزرگی در قزوین داشتیم و داریم، استاد «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی، دانشمندی جهانی و افتخار جهانی قزوین است، شهید «عباس بابایی» و شهید «محمدعلی رجایی» را کمتر می‌شناسید.

صفوی عنوان کرد: سؤال دوم این است که در اندیشه و اخلاق و عملکرد، چه نسبتی با شهدا داریم؟ آیا شبیه شهدا فکر می‌کنیم؟ آیا عملکرد ما شبیه شهدای دانش‌آموز هست؟ چه کسی باور می‌کرد که شهدای دانش‌آموز با پیکری لاغر، ارتش صدام را شکست داده و ایران را پیروز کنند؟

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: عملکرد شهدا را بااخلاق خودمان مقایسه کنیم، خون شهیدان شما مردم استان قزوین و خون شهدای ملت ایران و اشک شما در محرم و صفر، راه کربلا را باز کرد، شاهد بودید در اربعین چندین میلیون نفر به زیارت عتبات رفتند؟ خون شهیدان شما و اشک چشم شما و آه و سوز همسران جوان شهدا، سوز دل فرزندان شهید و فداکاری همسران جانبازان، کارساز است.

وی با بیان این‌که خون شهیدان عزت و عظمت برای ۸۰ سال آینده ایران را تضمین کرده است، تصریح کرد: این کنگره‌ها یکی از اهدافش این است که ما را یاد شهدا بیاندازد و روحیه ظلم‌ستیزی را در جوانان به‌وجود آورد؛ زیرا ملت ما در برابر خواسته‌های آمریکا تسلیم نمی‌شود.

سرلشکر صفوی افزود: دشمن می‌خواهد ما را به دوران گذشته بگرداند، دوره‌ای که بر ما سیطره داشتند، اما ملت ما ملت علوی و حسینی است و شهدا را چراغ راه هدایت می‌داند و مقابل دشمن خواهد ایستاد.

وی با اشاره به اوضاع بین‌المللی و منطقه‌ای کشورمان، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند اراده خود را بر ما تحمیل کنند، برخلاف زمان جنگ که شوروی علیه ما بود، امروز روسیه در سوریه در حال کمک به ما است، برخی از سران ظالم عربی امروز سرنگون شده‌اند، امروز ما روابط دوستانه‌ای با عراق داریم البته این تغییر به وجود آمده که اسراییلی‌ها با برخی کشور‌های عربی علیه ایران هم پیمان شده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا بیان کرد: «ترامپ» آمریکا را به ذلت خواهد کشاند و در برابر فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و محور مقامت شکست خواهد خورد، همان‌گونه که آمریکا در برابر ائتلاف سوریه شکست خورد.

وی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس ملت ما منسجم و حامی مسئولان بود، امروز هم برای عبور از شرایط نامساعد باید متحد باشیم و به دولت و قوای دیگر کمک کنیم. ملت و دولت از رهبری تبعیت کنند و الحمدالله قوای سه‌گانه ما با اتحاد در حال فعالیت هستند.

سرلشکر صفوی در پایان تصریح کرد: ایران یک موجود الهی و شکست ناپذیر است؛ زیرا قلب ملت ایران پایگاه ائمه است، ایران قدرتمند است و قدرت خود را از قرآن و اهل‌بیت گرفته است، دشمنان ما شکست پذیرند، هم در فرهنگ و تمدن مادی و هم در تفکر مادی در مقابل چین، آن‌ها مجبور به فرار از خلیج فارس، سوریه و عراق خواهند شد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار