علی‌اکبر صالحی:

موضوع هسته‌ای برای دشمن یک بهانه است/ دشمنان می‌خواهند که ما در مدار سیاسی آن‌ها قرار بگیریم

رییس سازمان انرژی اتمی، با تأکید بر این نکته که موضوع هسته‌ای برای دشمن یک بهانه است، گفت: موضوع هسته‌ای کنار رود می‌گویند آزادی، می‌گویند حقوق بشر، می‌گویند موشکی؛ لذا آن‌ها به‌دنبال این هستند که دوباره ما دوباره در مدار سیاسی آن‌ها قرار بگیریم و در مقابل اراده آن‌ها چیزی برای گفتن نداشته باشیم.
کد خبر: ۳۱۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ - 11November 2018

موضوع هسته‌ای برای دشمن یک بهانه است/ دشمنان می خواند که ما در مدار سیاسی آن‌ها قرار بگیریمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قزوین، «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی هسته ای، امروز (یک‌شنبه) در اجلاسیه ۳ هزار شهید استان قزوین، اظهار داشت: درباره مقام و جایگاه شهیدان بسیار سخن شنیده ایم، می‌خواهم بگویم اگر بخواهیم مفهوم و پیام و عمل شهدا را بدانیم و درک کنیم، باید به یک مقوله قرآنی توجه ویژه کنیم و این‌که فلسفه زندگی چیست؟

وی افزود: فلسفه براساس قرآن برخورداری از یک حیات طیبه است و یکی از ارکان این حیات، آزادی است، نمی‌توانیم از یک حیات طیبه‌ای برخوردار باشیم بدون این‌که آزادی را بچشیم، خداوند انسان را آزاد در تفکر و عمل آفرید، این آزادی است که به انسان معنا می‌دهد و انسان را در مقایسه با سایر مخلوقات متمایز می‌کند، اما این آزادی چگونه قابل درک است؟

صالحی ادامه داد: معتقدم بزرگ‌ترین فرازی که می‌توانیم به آن اشاره کرد، کلام گویایی بود که امام حسین (ع) در برابر دشمنان خود گفت، «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید».

وی به بیان مفهوم و معنا آزادی پرداخت و بیان داشت: آزادی یعنی رها شدن از قید ظالم و ظلم و کرنش نکردن در مقابل استکبار، آزادی یعنی خالص خدا بودن و لاغیر، آزادی یعنی پیوستن به حق و فهم فلسفه زندگی.

این دانشمند کشورمان، با بیان این‌که با درک معنای واقعی آزادی، جایگاه شهدا را نیز درک می‌کنیم، تصریح کرد: شهدا سقف آزادی را تا کنگره عرش بالا بردند و از کنگره عرش الهی بر ما نظاره دارند و از این‌که همچین یادمانی برگزار می‌کنیم که از باب تنبه به خودمان است که یادمان نرود در چه مسیری هستیم و در چه مقصدی حرکت می‌کنیم، شاد هستند.

وی افزود: در جامعه‌ای که سقف آزادی کوتاه باشد، چه خواهد شد؟ انسان‌های بزرگ در این جامعه سرشان به سقف می‌خورد و حذف می‌شوند و مردان بزرگ حذف می‌شوند.

رییس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: متأسفانه برخی از بزرگان که قصد وفا دارند، کمر خم می‌کنند که سرشان به سقف نخورد و این بزرگان آن‌قدر مجبور به خم کردن کمرشان می‌شوند که نمی‌توانند قامت راست کنند، در این‌جاست که شهدا که بلندقامتان همت و تفکر هستند، رخ نشان می‌دهند تا کشور غلام حلقه به گوش استکبار نباشد، آیا دشمنی استکبار با ما فقط به‌خاطر مسائل هسته‌ای است؟

وی با تأکید بر این نکته که موضوع هسته‌ای برای دشمن یک بهانه است، تصریح کرد: موضوع هسته‌ای کنار رود می‌گویند آزادی، می‌گویند حقوق بشر، می‌گویند موشکی؛ لذا آن‌ها به‌دنبال این هستند که دوباره ما دوباره در مدار سیاسی آن‌ها قرار بگیریم و در مقابل اراده آن‌ها چیزی برای گفتن نداشته باشیم.

صالحی خاطرنشان کرد: این‌که به استکبار فرصت و میدان دهیم، شرک «جلی» است، اما شرک «خفی» با وجدان خودمان است، این‌که بصیرت ما نسبت با خودمان چقدر است، این‌که خودمان را در چه جایگاهی قرار می‌دهیم.

وی در ادامه سخنان خود، با بیان این‌که این بزرگداشت‌ها از باب تنبه به خود ماست و شهدا زندگان جاوید هستند، بیان داشت: آن‌ها نیازی به کنگره ندارند، این بزرگذاشت‌ها برای یادآوری خود ماست، شهدا از طراز کنگره عرش به ما اسیران زر و زور و تزویر دنیا نگاه می‌کنند، البته شادمانند که راه‌مان را برای رهایی از بند اسارت با برگزاری این کنگره فراموش نکرده‌ایم.

رییس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: شهدا نشانه‌های راه هستند که ما را از آثار شرک جلی و خفی نجات می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها