امیر سیاری خبر داد؛

برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی تیر و کمان ارتش‌های جهان در ورزشگاه آزادی

رئیس ستاد برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی تیر و کمان ارتش‌های جهان گفت: اولین دوره این مسابقات به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران از امروز تا جمعه با حضور ۱۰۰ ورزشکار از سایر کشور‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ - 11November 2018

برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی تیر و کمان ارتش‌های جهان در ورزشگاه آزادیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» رئیس ستاد برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی تیر و کمان ارتش‌های جهان (سیزم) در نشست خبری این مسابقات اظهار داشت: اولین دوره مسابقات جهانی ارتش‌های جهان در رشته تیر و کمان به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران از امروز تا جمعه با حضور ۱۰۰ ورزشکار از کشور‌های چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی، سریلانکا و برزیل در دو بخش آقایان و بانوان در مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مسابقات تیم‌هایی از ارتش، سپاه، بسیج و ناجا وزارت دفاع حضور دارند؛ البته مسابقات به صورت رسمی از سه‌شنبه برگزار می‌شود. فینال مسابقات نیز پنج‌شنبه و اختتامیه نیز جمعه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی تیر و کمان ارتش‌های جهان با بیان اینکه میزبانی این مسابقات برای نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، گفت: اینکه تیم‌های ارتش‌های جهان در این مسابقات حضور می‌یابند از نظر بین المللی دارای اهمیت است.

امیر سیاری با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه این مسابقات روز دوشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود، تصریح کرد: مسابقات به صورت رسمی از ساعت ۹ صبح سه شنبه در مجموعه ورزشی آزادی آغاز خواهد شد.

وی سپس با تاکید بر اینکه نیروی انسانی که با ورزش سلامت و پویا باشد، بزرگترین سرمایه هر مجموعه‌ای است، گفت: اینکه چندین کشور برای انجام مسابقات به ایران می‌آیند، باعث ارتقای سطح روابط دیپلماتیک کشور می‌شود؛ البته این نکته را هم باید اضافه کرد که یکی از اهداف حضور ما در این‌گونه مسابقات کسب عنوان قهرمانی با رعایت شأن جمهوری اسلامی ایران است.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال در مسابقات نظامی توانست مسابقات غواصی نوشهر را به شکل بسیار خوب و شَکیل برگزار کند و ضمن کسب عنوان قهرمانی، موفق شد دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران را نیز ارتقا دهد. برای میزبانی سال آینده این مسابقات هنوز تصمیم گیری نشده است، اما با این حال پیشنهاد میزبانی چند رشته را خواهیم داد؛ از سوی دیگر در سیزم هم آمادگی داریم که در رشته‌های مختلف میزبان باشیم.

امیر سیاری گفت: هدف ارتش از تیم‌داری در برخی از رشته‌ها، قهرمانی در مسابقات داخلی نیست، بلکه ارتقای توان جسمانی در جهت ارتقای توان دفاعی و رزمی است.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها