مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد خبر داد؛

استقبال از طرح‌ باشگاه‌های کتاب‌خوانی در کرمانشاه

«علی غیاثی» به طرح‌های مهم وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: یکی از این طرح‌ها، باشگاه‌های کتاب‌خوانی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است که کرمانشاه در این زمینه با استقبال خوبی مواجه بوده است.
کد خبر: ۳۱۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ - 11November 2018

کرمانشاه در طرح‌های باشگاه‌های کتابخوانی استقبال خوبی داشته استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «علی غیاثی» مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز (یک‌شنبه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب کرمانشاه، اظهار داشت: مسئولان برپایی نمایشگاه کتاب در دوره پنج ساله اخیر علاوه بر ادامه راه گذشته، در برگزاری نمایشگاه‌های استانی ساز و کاری اندیشیده‌اند تا کتاب‌فروشی‌ها هم در کنار ناشرین در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی افزود: در کنار این نمایشگاه‌ها، طرح‌های عیدانه، بهارانه، پاییزانه و زمستانه کتاب، فرصتی برای اعطای یارانه‌های اختصاصی به علاقه‌مندان کتاب است تا کتب مورد نیاز خود را خریداری کنند و همچنین حمایتی از کتاب‌فروشی‌های کشور شود.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان داشت: در این نمایشگاه کتابفروشی‌هایی که تمایل داشته باشند به سیستم مالی نمایشگاه وصل می‌شوند تا از تسهیلات آن برای فروش کتاب‌های‌شان استفاده کنند که این موضوع مشارکت و حمایت کتابروشی‌ها را در پی دارد.

غیاثی خاطرنشان کرد: در کنار برپایی نمایشگاه کتاب کرمانشاه که با هفته کتاب و کتابخوانی همزمان است، برنامه‌های جنبی هم از جمله نقد و بررسی کتاب، برنامه‌های هنری و... برگزار می‌شود.

وی یکی از برنام‌هایی که در سال‌های اخیر توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‌شود را بحث اهدای کتاب به مساجد، دانشگاه‌ها و مراکز هنری از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این کار موجب تبلیغ کتاب می‌شود و در حمایت از نویسندگان استانی صورت می‌گیرد و تاکید شده که بخشی از اعتبارات به خریدن کتاب‌های استانی تخصیص یابد.

غیاثی همچنین حمایت از کتب ارزشمند که در واقع جنبه مرجع دارند را مورد تاکید قرار داد و از ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره به کتاب‌فروشی‌های موجود و آن‌هایی که قصد تاسیس کتاب‌فروشی را دارند خبر داد.

وی همچنین به طرح‌های مهم وزارت ارشاد اشاره کرد و بیان داشت: یکی از این طرح‌ها، باشگاه‌های کتاب‌خوانی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است که کرمانشاه در این زمینه با استقبال خوبی مواجه بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها