حبیبی در نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی:

ترامپ آبرویی برای لیبرال دموکراسی در جهان نگذاشته است

محمدنبی حبیبی با بیان اینکه ترامپ آبرویی برای لیبرال دموکراسی در جهان نگذاشته است، گفت: آنها حتی با همپیمانان خود روی تقسیم قدرت جهان درگیر هستند.
کد خبر: ۳۱۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ - 11November 2018

فرصت‌سوزی اروپا در عمل به تعهدات خود پس از ۷ ماه اظهر من‌الشمس استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: هشدار رهبری به کسانی که دل در گرو سازش دارند یا احتمال می‌دهند می‌شود با آمریکا گفت‌وگو کرد و آنها را سر عقل آورد جدی است. نشانه‌های افول و زوال آمریکا از صحنه قدرت جهانی مشهود است، آمریکایی‌ها حتی با هم‌پیمانان خود روی تقسیم قدرت جهان درگیر هستند.

وی افزود: ترامپ آبرویی برای لیبرال دموکراسی در جهان نگذاشته است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شورای روابط خارجی آمریکا در یک اظهار نظر صریح اعلام کرد که قرن بیست و یکم قرن تقابل اسلام با تمدن غربی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ایستادگی چهل ساله ملت ایران در برابر فتنه و دسیسه‌های آمریکا گفت: ایستادگی ملت ایران نشان داد می‌شود در برابر شرارت قدرت‌های جهانی به‌ویژه آمریکا ایستاد و آنها را رسوا کرد. مردم ایران نه تنها روح مقاومت در ایران بلکه در سراسر منطقه و جهان را زنده نگه داشته‌اند و توانسته‌اند پرچم آزادی و استقلال کشور را برافراشته نگه دارند.

حبیبی با اشاره به بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام اظهار کرد: امید بستن به آنها برای گشایش در تحریم‌ها یک تصور باطل است. ما باید به سرعت به سمت خود کفایی و تولید و دور زدن تحریم‌ها برویم و از فرصت تاریخی که فراهم آمده مناسبات خارجی خود را با شرق به معنای حقیقی آن تحکیم ببخشیم البته به این نکته هم باید توجه داشت که باصطلاح ضرب‌المثل معروف گذاشتن همه تخم مرغ‌ها در یک سبد کار عاقلانه‌ای نیست.

وی به سخنان اخیر وزیر خارجه امریکا اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها فقط به براندازی نظام آن هم از طریق رو سیاه‌ترین گروه‌های ضد انقلاب یعنی منافقین و سلطنت طلب‌ها فکر می‌کنند. موضوع گفت‌وگو در مورد تحریم‌ها، مذاکره موشکی و حقوق بشر فقط بسترسازی برای براندازی است. البته دل بستن به منافقین و سلطنت طلب‌ها علامت استیصال آمریکا و همفکران آن است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به نتایج انتخابات آمریکا گفت: در مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی بین دموکرات‌ها و جمهوریخواهان مسابقه است آنها که فکر می کنند یکی از آنها مورد اعتماد است و می‌توان به آن تکیه کنند اشتباه می‌کنند. پیروزی جمهوریخواهان در تسلط به سنا نشان می‌دهد سیاست خارجی آمریکا تغییر نخواهد کرد زیرا ما و جهان همچنان با دیوانه بازی‌های ترامپ مواجه هستیم.

حبیبی افزود: ما نباید فراموش کنیم سند پذیرش تحریم‌ها در زمان دموکرات‌ها علیه ملت اعلام شد و ترامپ دارد همان مسیر را می‌رود. کیست که نداند دموکرات‌ها و جمهوریخواهان دو لبه قیچی تحریم علیه ایران هستند و در این مورد اختلافی ندارند. البته اگر در مواقع و مواردی بتوان از اختلاف گرگ‌ها برای مشغول کردن آن‌ها به خودشان استفاده کرد و فضای تنفس را بیشتر کرد کسی با آن مخالفتی ندارد.

وی با اظهار تأسف از سخنان آقای عراقچی در امید داشتن به اروپایی‌ها گفت: فرصت‌سوزی اروپا در عمل به تعهدات خود پس از هفت ماه اظهر من‌الشمس است. آن‌ها هنوز به راهکار عملی برای یک ساز و کار مالی با ایران نرسیده‌اند و شاید هم هرگز نرسند. حجم مبادلات اقتصادی اروپا با آمریکا و منافعی که از این حیث نصیب آن‌ها می‌شود مانع اصلی به سر عقل آمدن آن‌ها در رابطه با ایران است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عقیم شدن  طرح تحریم نفتی ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها عملاً در تحریم نفتی ایران شکست خورده‌اند و می‌دانند این عملی نیست اما می‌خواهند به زور طرح خود را عملیاتی کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار