حسن بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

27 آبانماه روز تعیین تکلیف پرونده FATF/ فارغ از کنوانسیون‌های بین‌المللی به فکر مرتفع کردن مشکلات باشیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی راهگشای چالش‌های اقتصادی کشور نیست، گفت: 27 آبانماه تصمیم نهایی در خصوص لوایح FAFT در مجلس گرفته می‌شود.
کد خبر: ۳۱۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ - 11November 2018

ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به مشکلات جاری کشور، متوسل شدن برخی مسوولان به کنوانسیون‌های بین‌المللی برای کاهش معضلات کنونی کشور را اقدامی بیهوده خواند و اظهار داشت: با وجود نکات و مفاد متناقض موجود در FATF با قوانین جمهوری اسلامی، برخی از نمایندگان مجلس می‌کوشند تا به هر طریقی که شده این لوایح به تصویب برسد که البته قانون خط قرمز ماست.

این نماینده خانه ملت در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بومی سازی لوایح FATF افزود: جمهوری اسلامی از بدو ظهور انقلاب اسلامی مبارزه با تروریسم را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده که در این مسیر افتخارات ارزشمندی را نیز کسب کرده از جمله تضعیف و شکست جریان تکفیری داعش در منطقه که مصداق بارز آن است.

حسن بیگی تصریح کرد: نکته بعدی که باید فارغ از پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی در داخل کشور به طور مستقل اجرا شود، مقابله با پولشویی و برخورد با مفسدان اقتصادی است که می‌توانیم به دور از مداخله و اظهارنظر‌های غربی‌ها در این مورد مستقل عمل کرده و موفق شویم.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به غفلت برخی مسوولان در رسیدگی به امور کشور و ملت گفت: متاسفانه برخی نمایندگان که با آرای مردم به مجلس آمده‌اند، کمتر توجهی به کاهش مشکلات و دغدغه‌های معیشتی مردم دارند و اکثر توجه شان را به احزاب و جناح‌های مختلف است و تلاش می‌کنند خواسته و اوامر آن‌ها در مجلس تصویب شود.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی گفت: تلاش برخی نمایندگان برای به تصویب رساندن لوایح FATF به این دلیل است که دولت خواهان این موضوع است؛ اما باید باور داشته باشیم که این کنوانسیون‌ها راهگشا نیستند.

حسن بیگی در پایان با بیان اینکه روز 27 آبان‌ماه رسیدگی به لوایح FATF در دستور کار نمایندگان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اگر مجلس نتواند ایرادات شورای نگهبان در خصوص این لوایح را رفع کند، پرونده FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد که البته بعید می‌دانم اعضای مجمع تصمیم به اجرایی شدن این لوایح بگیرند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار