بحران آوارگان سوری بر دیوار یک گالری در لندن

رنج و محنت آوارگان و مهاجران سوری که مدت‌هاست سوژه هنرمندان شده است این‌بار در قالب آثار هنری و نقاشی خود مهاجران در نمایشگاهی در لندن به نمایش درآمده است.
کد خبر: ۳۱۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷ - 11November 2018

بحران آوارگان سوری بر دیوار یک گالری در لندنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روزنامه گاردین، گالری هنری لندن (House of Illustration) در نمایشگاهی که تا 24 مارس 2019 (چهارم فروردین 98) دایر است، آثار نقاشی با موضوع رنج و محنت آوارگان و مهاجران را در معرض دید قرار داده است.

روزنامه گاردین نیز هم‌سو با این نمایشگاه تعدادی از این آثار را منتشر کرد.

در یکی از این آثار به نمایش درآمده، کودکی 10 ساله به نام یوسف به تصویر کشیده شده است که به همراه برادر 18 ساله ای از سوریه مهاجرت می‌کند. این دو برادر در طول سفر از هم جدا می‌شوند اما در یکی از کمپ‌های مخصوص آوارگان به هم ملحق می‌شوند و اکنون در آلمان زندگی می کنند.

وقتی از یوسف خواسته می شود زندگی گذشته‌اش را نقاشی کند، او خود و دوستانش را در حال فوتبال بازی کردن می‌کشد در حالی که در میان موشک و تانک محاصره شده اند.

در اثری دیگر، کودکی مهاجر پس از بازگشت به خانه ویران شده کودکی‌اش نشان داده می‌شود. خاطرات از گذشته به ذهن این کودک خطور می کند، اما به هنگام تماشای بازی کودکان در میان آواره‌ها، کورسویی از امید در دل وی روشن می شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار