نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی بی‌نظیر بود

آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» گفت: نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی بی‌نظیر بود و صدها دانش‌آموز شهید را در شکل‌گیری انقلاب تقدیم کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۱۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ - 12November 2018

نقش دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی بی نظیر بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه در استان قزوین، امروز (یک‌شنبه) در اجلاسیه دانش‌آموزی کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین، اظهار داشت: سال ۱۳۵۴ که ۱۲ سال از قیام امام خمینی (ره) گذشته بود، طلاب جوانی که در سن دانش‌آموزی قرار داشتند، تصمیم گرفتند که علیه ظلم شاه قیام کنند. آن‌ها در مدرسه علمیه تحصن کرده و نیرو‌های گارد شاهنشاهی برای سرکوب فیضیه آمده بودند، در این شرایط یکی از دوستان ما آمد خبری بشارت‌آمیز به ما داد و گفت: یکی از دانش‌آموزان آمده پشت مدرسه دارالشفا از طرف رودخانه و دست خود را گره کرده و گفته طلبه‌ها ماهم با شما هستیم و این در صورتی بود که مدرسه در محاصره بود، سخن این یک دانش‌آموز واقعاً روحیه خوبی در بین طلاب ایجاد کرد.

وی افزود: سابقه حضور نوجوانان و جوانان همیشگی است، در کنار پیامبری بزرگ، حضرت اسماعیل (ص) قرار داشت، عبدالله بن حسن (ع) و قاسم بن حسن (ع) و فرزندان حضرت زینب (س) در سن دانش‌آموزی بودند و نقش جاودانه را رقم زدند و این باعث شد که قیام امام حسین (ع) ماهیتی متفاوت با همه قیام‌ها داشته باشد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به فعالیت‌های نوجوانان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی بی‌ظیر بود و صد‌ها دانش‌آموز شهید در شکل‌گیری انقلاب تقدیم کرده‌ایم و امام جمعه فقید ما آیت‌الله «باریک بین» نیز فرزند خود را در راه انقلاب فدا کرده بود و این شهید در مجموعه شهدای دانش‌آموز محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: قزوین مهد پرورش معلمی مثل شهید «رجایی» بود و تأثیر معنوی و فرهنگی این شهید در حوزه آموزش و پرورش قزوین هنوز هم دیده می‌شود.

وی در همین موضوع بیان کرد: شهید «رجایی» دانش‌آموخته مکتب انبیاء (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) و عاشورای حضرت سیدالشهداء (ع) بود، جا دارد در این ایام که امیر «لطفی» فرمانده تأثیرگذار جبهه‌های جنگ به رحمت خدا رفته است، یادی از ایشان داشته باشیم، وی در ایثارگری و ترویج فرهنگ انقلابی در ارتش تأثیرگذار بود و در ایجاد پیوند بین ارتش و سپاه نقش عظیمی داشت، یادشان را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها