امیر پورشاسب تشریح کرد؛

ماهیت تهدیدات ترکیبی دشمن علیه ایران/ برخی کشور‌های همسایه به دنبال ایجاد نا امنی در منطقه هستند

معاون سابق بازرسی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: پیرامون ایران کشور‌هایی قرار دارند که از امنیت مطلوبی برخوردار نیستند و برخی از این کشور‌ها با همراهی استکبار جهانی به دنبال ایجاد نا امنی در منطقه هستند.
کد خبر: ۳۱۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ - 12November 2018

برخی از کشور‌های همسایه به دنبال ایجاد نا امنی در منطقه هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «عبدالعلی پورشاسب» معاون سابق بازرسی ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح دوشنبه در نخستین همایش ملی واکاوی تهدید‌های نو پدید دفاعی-نظامی که در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا برگزار شد، اظهار داشت: اگر امنیت نباشد، هیچ حرکت و پیشرفتی امکان‌پذیر نخواهد بود؛ زیرا تمام اقداماتی که در هر جامعه‌ای صورت می‌گیرد در سایه امنیت است.

وی افزود: ایران کشوری با بیش از هشت هزار متر مربع مرز آبی و خاکی است که پیرامون آن کشور‌هایی قرار دارند که از امنیت مطلوبی برخوردار نیستند و برخی از این کشور‌های همسایه با همراهی استکبار جهانی به دنبال ایجاد نا امنی در منطقه هستند.

رئیس اسبق ستاد مشترک آجا با بیان اینکه تهدیدات را در سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی می‌توان تقسیم کرد، ادامه داد: در این رابطه ۳۷ نوع تهدید مورد بررسی قرار گرفته است که از این تعداد ۲۱ تهدید، ترکیبی هستند.

امیر پورشاسب اضافه کرد: مشروعیت‌سازی برای اقدامات نامشروعی که آمریکا و رژیم‌های تحت حمایت آن در منطقه انجام می‌دهند، نفوذ در ارکان نظام برای تحت تاثیر قرار دادن مسئولان کشور و هدایت آن‌ها در راستای اهداف دشمنان و نیز تهی سازی از درون برای سلب اعتماد مردم نسبت به مجموعه نظام، بخشی از تهدیدات ترکیبی دشمنان علیه مردم و‌ نظام جمهوری اسلامی ایران است.

معاون سابق بازرسی ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه عنوان کرد: با توجه به تبلیغاتی که علیه ایران انجام می‌شود، ایران را به گونه‌ای جلوه می‌دهند تا مردم دنیا از ورود به ایران وحشت کنند؛ در واقع با این کار می‌خواهند عنوان کنند که وضعیت کشور ما امنیتی است.

وی سپس با اشاره به اینکه آمریکا در حال انتقال بخشی از تروریست‌های داعش به افغانستان است، گفت: آمریکا گروه‌های تروریستی را که از فاز نظامی به سیاسی روی آورده بودند به گونه‌ای ترغیب کرده که این گروه‌ها از فاز سیاسی مجدداً به فاز نظامی روی آورده‌اند. این گروه‌ها از اقدامات خود علیه امنیت ایران فیلم تهیه و آن را به منظور دریافت پول به اربابان خود ارسال می‌کنند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها