اهدای ششمین تندیس قهرمانان گمنام به جانباز علی صیادی

جانباز علی صیادی بجز بسیاری از فعالیت‌ها در جنگ، با راه انداختن سیستمی مردمی در اوایل جنگ برای نجات اثاثیه مردم جنگ‌زده از زیر آتش توپخانه حداقل ۱۶ هزار خانوار را دعاگوی خود کرد.
کد خبر: ۳۱۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ - 12November 2018

ششمین تندیس قهرمانان گمنام به جانباز علی صیادی اهدا شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، در راستای گرامیداشت و یاد بود حماسه «شهید دریاقلی سورانی» که در آبان ماه سال ۱۳۵۹ خبر ورود دشمن بعثی به منطقه ذوالفقاری آبادان را به رزمندگان اطلاع‌رسانی کرد؛ روز گذشته (20 آبان ماه) تندیس این قهرمان به همراه هدیه‌ای به جانباز «علی صیادی» اهدا شد که حق بسیار برگردن مردم شهرش آبادان در جنگ دارد و هم اکنون نیز به علت عوارض جنگ با بیماری سختی دست و پنجه نرم می‌کند.

جانباز علی صیادی علاوه بر فعالیت‌های گسترده در جنگ، با راه انداختن سیستمی مردمی در اوایل جنگ برای نجات اثاثیه مردم جن‌گزده از زیر آتش توپخانه حداقل ۱۶ هزار خانوار را دعاگوی خود کرد و بدون آنکه کسی او را بشناسد. همچنین وی «مسجد نو» را چنان مدیریت کرد که پایگاه اول مقاومت مردمی در مقابل هجوم دشمن بعثی شد.

انتخاب نامزدی او جهت دریافت تندیس امسال توسط گروهی از هنرمندان و جانبازان با اجماع آرا تصویب شد و این اهدا بصورت غافلگیرکننده و  با حضور مهمانان ژاپنی از گروه صلح هیروشیما، خانم‌ها تسویا، ناآکو و کوندو و بدون هیچ تشریفاتی در منزل وی انجام شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها