امیر ولی‌وند در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

رصد عملیات‌های نظامی در سراسر دنیا توسط دانشگاه جنگ ارتش

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: عملیات‌های نظامی صورت گرفته در کشور‌های اروپایی و آفریقایی و رزمایش‌های انجام شده در هر نقطه‌ای از جهان را بررسی و رصد می‌کنیم.
کد خبر: ۳۱۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ - 12November 2018

رصد و بررسی عملیات‌های نظامی در دانشگاه دافوسبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (داوفس) در حاشیه همایش ملی واکاوی تهدیدات نوپدید دفاعی-نظامی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان و اساتید دافوس، تجربه اقدامات مستشاری در عراق و سوریه را دارند یا خیر، اظهار داشت: آن‌ها این تجارب را دارند و ما از تجربیات‌شان در کلاس‌ها استفاده می‌کنیم.

امیر ولی‌وند ادامه داد: ما در دافوس هم استاد دارای تجربه مستشاری و هم دانشجوی دارای تجربه مستشاری داریم؛ البته این افراد به صورت دانشجو اقدام مستشاری انجام ندادند.

وی افزود: ما در دافوس همچنین از کسانی که تجارب مستشاری خوبی دارند، دعوت و از تجارب آن‌ها استفاده می‌کنیم.

فرمانده دافوس ارتش تصریح کرد: در بحث بررسی مسائل مرتبط با جنگ و عملیات نظامی، تمام عملیات‌های نظامی صورت گرفته در منطقه و دنیا را رصد می‌کنیم. غیر ممکن است که اتفاقی در جایی بیافتد و مورد بررسی ما قرار نگیرد؛ حتی عملیات‌های نظامی صورت گرفته در کشور‌های اروپایی و آفریقایی و رزمایش‌های انجام شده در هر نقطه‌ای از جهان را بررسی و رصد می‌کنیم. این رصد‌ها با استفاده از اطلاعات آشکار و پنهانی که به دست ما می‌رسد، انجام می‌شود و در کلاس‌های دافوس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

امیر ولی‌وند در ادامه عنوان کرد: ماموریت و تکلیف اساسی دانشگاه‌های جنگ در دنیا در حوزه تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکترا تعریف می‌شود و دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش هم از این دایره مستثنی نیست؛ بنا بر این باید گفت که دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که بیش از ۸۰ سال قدمت دارد، با کشور‌های دنیا از گذشته ارتباط داشته و هنوز هم ارتباط دارد.

وی افزود: دافوس بر مبنای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های پاکستان، هندوستان، عمان، سوریه، چین و کشور‌هایی که ایران با آن‌ها ارتباطات دفاعی امنیتی دارد، دارای تعامل است؛ یعنی هم از این کشور‌ها دانشجو می‌گیریم و هم به آن‌ها دانشجو اعزام می‌کنیم.

فرمانده دانشگاه جنگ ارتش تصریح کرد: در این دانشگاه دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای تدریس می‌شود؛ البته هر سال با نظارت سازمان سنجش و وزارت علوم، کنکور برگزار و تعدادی را برای کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای جذب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دافوس یک دانشگاه ماموریت‌محور یا ماموریت‌پایه است؛ یعنی بر اساس تکلیف ماموریتی، دانشجو جذب می‌کند، گفت: در مقطع کارشناسی ارشد سالانه ۲۶۰ دانشجوی ایرانی و به طور میانگین ۱۴ تا ۱۵ دانشجوی خارجی نیز در این مقطع جذب می‌کنیم؛ علاوه بر این، در مقطع دکترای حرفه‌ای هم سالیانه ۳۰ تا ۴۰ نفر وارد این دانشگاه می‌شوند.

امیر ولی‌وند تاکید کرد: ما تنها دانشگاهی در کشور هستیم که رشته ژئوپلیتیک را در مقطع کارشناسی ارشد داریم؛ زیرا در دیگر دانشگاه‌ها این رشته زیرگروه رشته جغرافیا قرار دارد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار