گزارش بازرسان سازمان ملل به دبیر کل ارائه شد

گزارش بازرسان سازمان ملل در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به دبیر کل سازمان ملل تحویل داده شد.
کد خبر: ۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹ - 16September 2013

گزارش بازرسان سازمان ملل به دبیر کل ارائه شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل طی بیانیه ای اعلام کرد گزارش تیم تحقیقاتی این سازمان در مورد اتهام استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به "بان کی مون" دبیر کل داده شد و قرار است وی این گزارش را امروز در اختیار شورای امنیت قرار دهد.

به گزارش "ریانووستی": پس از چند هفته از ماموریت تیم بازرسان سازمان ملل برای بررسی اتهام استفاده از سلاح شیمیایی، نتیجه و گزارش تحقیقات آنها به بان کی مون ارائه شد و وی امروز شورای امنیت را در جریان نتایج این گزارش قرار خواهد داد.

گفتنی است متعاقب استفاده از سلاح شیمیایی در مناطق حاشیه ای دمشق در روز 21 آگوست که منجر به کشته شدن صدها تن شد، سازمان ملل متحد گروهی از بازرسان خود را برای تهیه گزارشی از چگونگی استفاده از این تسلیحات و کشف اینکه کدام طرف بحران از این تسلیحات کشتار جمعی استفاده کرده است، روانه سوریه کرد.

در این رابطه در حالی که امریکا و متحدان جهانی و منطقه ای آن دولت بشار اسد را متهم به استفاده از این تسلیحات کردند در پی آن بودند این موضوع را بهانه مداخله نظامی در سوره قرار دهند که به دلایلی موفق به اجرای آن نشدند. البته در واکنش به این اتهامات نیز دولت بشار اسد ضمن رد این اتهامات و با همکاری روسیه شواهدی را ارائه کرد که نشان می داد شورشیان از اسن نوع تسلیحات استفاده کرده اند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار