یادداشت/ سید مسعود علوی

پاسخی به هذیان گویی پمپئو

در حالی که نهادهای اطلاعاتی آمریکا اذعان دارند؛ «نشانه ای از اینکه حکومت ایران در حال فروپاشی است، وجود ندارد و کنترل شرایط همچون گذشته در اختیار نظام است»، پمپئو وزیر خارجه آمریکا از تشدید تحریم ها به عنوان یک فرصت برای مخالفان نظام جمهوری اسلامی جهت براندازی یاد می کند.
کد خبر: ۳۱۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ - 12November 2018

پاسخی به هذیان گویی پمپئوبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در حالی که نهادهای اطلاعاتی آمریکا اذعان دارند؛ «نشانه ای از اینکه حکومت ایران در حال فروپاشی است، وجود ندارد و کنترل شرایط همچون گذشته در اختیار نظام است»، پمپئو وزیر خارجه آمریکا از تشدید تحریم ها به عنوان یک فرصت برای مخالفان نظام جمهوری اسلامی جهت براندازی یاد می کند، فرصتی که هیچ گاه طی چهل سال گذشته پدید نیامده است و بر اساس گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا هیچ گاه نیز به وجود نخواهد آمد. بر اساس همین توهّم است که ترامپ چندی پیش به برخی رهبران اروپا گفته بود چند ماه صبر کنید، ایران در حال فروریزی و فروپاشی است! اروپایی هاتا کنون براساس همین توهم از تعهد برجامی خود سر باز زده و زمان می خرند تا زمینی را در ایران گیر بیاورند!

شکست تحریم ها پمپئو را به هذیان گویی دچار کرده است. از یک طرف می گوید؛ هدف تحریم ها آسیب زدن به ملت ایران نیست! از طرف دیگر ملت ایران را به گرسنگی تهدید می کند و می گوید؛ اگر مردم ایران می خواهند غذا بخورند باید به حرف آمریکا گوش کنند!

کیست که در جهان نداند رهبران آمریکا و سرمایه دارانی که خون ملت های جهان را به دلیل حرص و طمع خود به زمین ریخته اند، به خون ملت ایران تشنه اند و چهل سال است مشغول دسیسه و نیرنگ و فریب و کشت و کشتار به وسیله نبرد سخت و نرم هستند. آمریکایی ها با خروج از برجام، حمایت جامعه جهانی در خصوص فشار به ایران را از دست داده اند. امروز با اعلام تشدید تحریم ها، با تهدید و تطمیع و فشار، در حال هماهنگ کردن جامعه جهانی با سیاست های تجاوزکارانه خود هستند. اینکه دولت ها و ملت های جهان به ویژه دولت های بزرگ جهان زیر بار این فشار بروند و بر خلاف همه معاهدات جهانی و حقوق بین الملل حاضر شوند این زورگویی و قلدرمآبی را بپذیرند، محل تردید است.در عرف مردم، به کسی که در خواب هذیان می گوید، باید دو تا سیلی زد تا از خواب بیدار شود. اگر بخواهیم از این منطق پیروی کنیم باید به آمریکایی ها دو تا سیلی بزنیم تا آنها از این توهّمات بیرون بیایند. اولین سیلی، سیلی موشکی، آن هم با موشک های نقطه زن است که آمریکایی ها به اندازه کافی در منطقه، منابع و منافع حیاتی دارند که هدف قرار گیرند.

جوانانی که در زمین، هوا و دریا نگهبان امنیت ملی کشور هستند، دیگر طاقت شنیدن رجزخوانی ترامپ و پمپئو را ندارند و بی صبرانه منتظر فرمان تنبیه متجاوز در مرزها و فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی هستند.باید لبان کسانی که ملت ایران را تهدید به گرسنگی می کنند با سوزن موشک نقطه زن دوخت.سیلی دوم هم تحکیم زیرساخت های ضد تحریمی در داخل و خارج است تا آمریکایی ها آرزوی گرسنگی کشیدن ملت ما را به گور ببرند. آمریکایی ها قبلاً این تهدید را توسط رئیس جمهور کشورمان دریافت کردند مبنی بر اینکه اگر قرار است نفت نفروشیم، هیچ کشوری در منطقه نفت نخواهد فروخت. حالا باید به آمریکا گفته شود؛ اگر قرار باشد ملت ما را به گرسنگی تهدید کنند، باید بدانند هیچ قارونی در منطقه با شکم سیر به بستر نخواهد رفت، به ویژه سردمداران رژیم منحوس صهیونیستی که معرکه گردان اصلی تحریم ها در منطقه و جهان است. رهبران ابله آمریکا با مواضع خصمانه شان ملت ایران را از خود متنفرتر کرده اند. آثار این تنفر در راهپیمایی 13 آبان امسال به خوبی مشهود بود. این تنفر روزافزون، کار دست آمریکایی ها خواهد داد. ممکن است همه مردم ایران وارد معرکه ای شوند که جز شکست و ذلت بیشتر برای آمریکایی ها نصیبی نداشته باشد.

منبع:روزنامه رسالت

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار