مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه خبر داد؛

تعهدات بنیاد شهید به زلزله‌زدگان ایثارگر کرمانشاه

حجت‌الاسلام «هادی عسگری» گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران تأمین منابع مالی، تهیه کانکس و مواد غذایی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران زلزله‌زده کرمانشاه را انجام داده است.
کد خبر: ۳۱۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ - 12November 2018

تعهدات بنیاد شهید به زلزله زدگان ایثارگر کرمانشاهبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «هادی عسگری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، اظهار داشت: پس از وقوع زمین لرزه کرمانشاه، ۱۱ گروه مددکاری به سرپرستی مدیران شهرستان‌های تابع استان به مناطق آسیب‌دیده اعزام شد و ۲ هزار و ۴۰۰ خانواده ایثارگر تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: به‌دلیل وقوع زلزله و در پی ویرانی‌های ایجاد شده، مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان با سرانه ۱۰۰ هزار تومان به خانواده‌های ایثارگر داده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه اضافه کرد: تأمین و تحویل اقلام و تجهیزات توانبخشی از جمله انواع تخت، انواع تشک با توجه به نیاز ایثارگران، ویلچر، عصای مچی و... از روز اول حادثه بدون محدودیت برای ایثارگران آسیب‌دیده به ارزش ۹۰ میلیون تومان بخشی از فعالیت‌های ما بوده است.

حجت‌الاسلام عسگری در ادامه به دیگر اقدامات بنیاد اشاره کرد و گفت: اخذ مجوز ۴۰ فقره وام ۲۰ میلیونی برای اشتغال افراد آسیب دیده، پرداخت مجدد وام قرض‌الحسنه صندوق شاهد برای ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از ایثارگران حقوق‌بگیر بنیاد به ازای هر نفر ۵ میلیون تومان و به مبلغ کل ۱۹ میلیارد تومان از جمله کار‌هایی بوده که برای ایثارگران استان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: مبلغ ۴۷ میلیارد و ۳۳۹ میلیون و ۸۳۳ هزار تومان خسارت زلزله به ۸ هزار و ۶۹۳ نفر از ایثارگران استان توسط بیمه البرز طی ۵۱ مرحله پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه تصریح کرد: از دیگر اقدامات، پی گیری و تأمین ۴۷ دستگاه کانکس با مشارکت گروه‌های ایثارگری مجمع هیأت رزمندگان اسلام استان اصفهان و کانون همبستگی فرزندان شاهد استان اصفهان و همچنین ۲۷ دستگاه برای ایثارگران شهرستان دالاهو و ۲۰ دستگاه برای ایثارگران شهرستان سرپل‌ذهاب بوده است.

عسگری ادامه داد: ۴۵۳ کانکس هم از طریق گروه‌های مردمی به ایثارگران تحویل داده شد.

به گفته این مدیر مسئول، راه‌اندازی اکیپ ویژه رسیدگی مستمر و پایش سلامت جانبازان نخاعی و ۷۰ درصدی با تأمین آمبولانس و ۲ اکیپ پزشکی و تأمین نیاز‌های بهداشتی درمانی ایثارگران بدون محدودیت و بررسی وضعیت تمام گلزار‌های منطقه و شناسایی مزار‌های آسیب دیده که نیاز به بازسازی دارند به تعداد ۸۹ مزار از دیگر فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها