امیر حاتمی:

ارائه خدمات به بازنشستگان تکلیفی ارزشمند است

وزیر دفاع گفت: توجه به بازنشستگان و ارائه خدمات به آنان از این حیث یک ارزش محسوب می‌شود که خدمت به انسان‌های شریف و با ارزش در مبانی اعتقادی ما بسیار مورد سفارش قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۱۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ - 12November 2018

ارائه خدمات به بازنشستگان تکلیفی ارزشمند استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در اولین همایش علمی سالیانه تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح که صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح برگزار شد، اظهار داشت: نسل امروز بازنشستگان ما را افراد مهمی تشکیل می‌دهند که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات به بازنشستگان نیرو‌های مسلح، این کار را یک تکلیفی ارزشی، قانونی، عقلانی، عاطفی با مبنای اعتقادی عنوان کرد.

وزیر دفاع گفت: توجه به بازنشستگان و ارائه خدمات به آنان از این حیث یک ارزش محسوب می‌شود که خدمت به انسان‌های شریف و با ارزش در مبانی اعتقادی ما بسیار مورد سفارش قرار گرفته است و خداوند هم این کار را شریف و بزرگ می‌داند.

امیر حاتمی افزود: امروز بازنشستگان عزیز، جامعه بزرگی از افراد را تشکیل می‌دهند و توجه به آنان از این حیث عقلانی شمرده می‌شود که این مسیر بدون تردید برای همه وجود دارد و دیر یا زود کارکنان فعلی به دوره بازنشستگی خواهند رسید و باید شرایط برای ارائه خدمات به این افراد مهیا شود.

وی ادامه داد: این مسأله از این حیث عاطفی محسوب می‌شود که خدمات‌گیرندگان همگی از همسنگران، هموطنان، دوستان، همکاران و برادران ما محسوب می‌شوند.

وزیر دفاع گفت: امروز در رابطه با موضوع بازنشستگان با متغیر‌ها و چالش‌های مختلفی مواجه هستیم که باید برای آن‌ها سازوکار متناسب با شرایط موجود و با رویکرد آینده نگر ایجاد کنیم.

امیر حاتمی تصریح کرد: یکی از مسائلی که امروز با آن مواجه هستیم، بحث میانگین سنی بازنشستگی است که ما در خصوص این موضوع در حوزه کشوری با دنیا ۱۰ سال اختلاف داریم و در حوزه نیرو‌های مسلح نیز با توجه به شرایط سنی افراد استخدامی اختلاف بیشتری وجود دارد و بحث مستمری‌بگیری در کشور ما نیز نسبت به دیگر کشور‌ها طولانی‌تر است.

وی افزود: یک متغیر مهم در ارتباط با ارائه خدمات به بازنشستگان موضوع صندوق است، که باید در این حوزه نیز کار گروهی و تخصصی متناسب با شرایط و نیاز‌ها انجام شود و نباید وظایف صندوق‌ها برآمده از رقابت‌های سیاسی باشد.

وزیر دفاع اضافه کرد: امروز باید ضمن توجه به مسائل جاری بازنشستگان، برای ارائه خدمات با کیفیت بهتر و متناسب در آینده نیز برنامه بلندمدت داشته باشیم.

امیر حاتمی گفت: مسأله توجه و ارائه خدمات و پشتیبانی در حوزه بازنشستگان یک مسأله کاملا بومی و وابسته به فرهنگ، شرایط و مقتضیات اقتصادی کشور است؛ پس نمی‌توان برای این مسأله بومی از راهکار‌های خارجی استفاده کرد؛ اگرچه دانستن راهکار‌های دیگران هم خوب است؛ اما من از اندیشمندان کشور می‌خواهم تا برای این مسأله بومی از راهکار‌های بومی استفاده کنند و کار را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه کشور ما از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، عنوان کرد: با استفاده از همین ظرفیت‌ها و دانش و تخصص می‌توان از سختی‌ها و پیچیدگی‌ها عبور کرد و به هدف مورد نظر دست یافت.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها