جلیل فرجاد در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نمایش‌های دینی تبلیغ نمی‌شوند

بازیگر تئاتر «خورشید کاروان» گفت: تبلیغ آثار نمایشی دینی در رسانه‌ها مطلوب نیست و احساس می‌کنم اوایل انقلاب بیشتر از این آثار حمایت می‌شد. در این عرصه شاهد یک عقب‌نشینی هستیم.
کد خبر: ۳۱۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱ - 13November 2018

جلیل فرجاد بازیگر نمایش «خورشید کاروان» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، در پاسخ سوالی مبنی بر تاثیر نمایش‌های دینی و  آیینی در جامعه اظهار داشت: پاسخ دادن به این سوال سخت است چون اگر مخاطب به پیام‌ها و محتوای این نمایش‌ها دقت کند همه رفتار، اعمال و کردار او در جامعه درست خواهد شد.

وی افزود: گاهی وقت‌ها احساس می‌کنم همه این تئاترهای دینی و مذهبی صرفاً کارکرد نمایشی دارند چراکه نمایش‌ها در مرحله اول از ته دل انجام نمی‌شود؛ فقط ما نمایش می‌دهیم. اوایل انقلاب فکر می‌کردم راستی، درستی و صداقت همواره بیشتر خواهد شد و جامعه را فرا خواهد گرفت.

این بازیگر تئاتر گفت: ما در نمایش خورشید کاروان از رشادت، مردانگی، سخاوت، آزادگی، راستی، درستی و مظلومیت امام حسین (ع) می‌گوییم اما آیا جامعه این مفاهیم را انجام می‌دهد، می‌پذیرد؟ حتی منِ بازیگر آیا آن چیزی که در این نمایش گفته می‌شود را در عمل انجام می‌دهم؟ نمی‌دانم.

فرجاد به ضعف تبلیغات رسانه‌ای نسبت به این آثار اشاره کرد و عنوان کرد: تبلیغ آثار نمایشی دینی در رسانه‌ها مطلوب نیست و احساس می‌کنم اوایل انقلاب بیشتر از این آثار حمایت می‌شد. شور و اشتیاق آن ایام در بین مدیران و مسوولین فرهنگی وجود ندارد و در این عرصه شاهد یک عقب نشینی هستیم. 

وی افزود: شاید مسوولین فهمیده‌اند که تبلیغات این گونه نمایش‌ها در جامعه اثری ندارد و دلیلی برای سرمایه‌گذاری و حمایت از این کارها را ندارند. شاید بازدهی این نمایش‌ها کم شده چراکه حمایت‌هایی که در گذشته انجام می‌شد را شاهد نیستیم.

این بازیگر تئاتر تاکید کرد: اوایل انقلاب هر دستگاه و ارگانی سعی داشت از اتفاقات دینی و مذهبی حمایت کند. مرکز هنرهای نمایشی بودجه برای سالن‌ها در نظر می گرفت در حالی که امروز همان سالن‌ها را برای اجرا به گروه‌ها می‌دهند پس معلوم است رویکرد فرهنگی و هنری تغییر کرده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار