بیانیه مجمع پیشکسوتان جبهه سوسنگرد در پی درگذشت «امیر لطفی»

مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد در پی درگذشت فرمانده اسبق لشکر ۱۶ زرهی قزوین بیانیه‌ای را منتشر کرد.
کد خبر: ۳۱۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ - 12November 2018

بیانیه مجمع پیشکسوتان جبهه سوسنگرد در پی درگذشت «امیر لطفی»به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد در پی درگذشت امیر سرتیپ امیر سیروس لطفی فرمانده اسبق لشکر ۱۶ زرهی قزوین بیانیه ای را منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون»

مِّنَ ٱلْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌۭ صَدَقُوا۟ مَا عَٰهَدُوا۟ ٱللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُۥ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ ۖ
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

درگذشت امیر سرافراز سپاه اسلام ، سرتیپ سیروس لطفی فرمانده قهرمان و شجاع لشگر 16 زرهی قزوین در عملیات نصر را به همرزمان و پیشکسوتان جهاد و شهادت تسلیت عرض می نمائیم.

بزرگداشت مقام و منزلت مجاهدانی که زندگی سراسر تلاش خود را در عرصه خدمت به ملت قهرمان و شهیدپرور ایران گذراندند و در یکی از وقایع تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی یعنی دوران دفاع مقدس از سرزمین اسلامی ایران در جبهه‌های مختلف غرب و جنوب کشور به‌ویژه سوسنگرد قهرمان خوش درخشید.

مرحوم امیر لطفی در طول دفاع مقدس منشأ خدمات ارزشمندی در عملیات‌های بزرگی همچون طریق‌القدس، فتح المبین و بیت‌المقدس و نیز آزادسازی مناطق مهمی از شمال غرب کشور ازجمله بانه از لوث وجود ضدانقلاب بود.

به‌طوری‌که مفتخر به دریافت نشان فتح از فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) گردید. در دوران پس از جنگ نیز به‌عنوان استادی پرتلاش و ماهر در انتقال تجربیات ارزنده خود و تربیت افسران و مدیران برجسته در سپاه و ارتش مشغول به فعالیت بود و تا پایان عمر گران‌بهایشان این خدمت ماندگار استمرار یافت .

از دیگر افتخارات این امیر مؤمن و ولایتمدار ارتش اسلام همرزمی با شهدای والامقامی همچون سپهبد شهید صیاد شیرازی و دیگر فرماندهان ارشد دفاع مقدس می‌باشد.

ملت قدرشناس ایران اسلامی و رزمندگان غیور دفاع مقدس به‌ویژه پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه‌های سوسنگرد یاد و خاطره و حماسه‌های ماندگار آن فرمانده دلاور را هرگز از یاد نخواهند برد.

مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد ضمن عرض تسلیت به رهبری معظم انقلاب اسلامی ، ملت شریف ، خانواده محترم امیر سیروس لطفی و رزمندگان دفاع مقدس، از خداوند بزرگ برای آن عزیز سفرکرده حشر با اولیای خود، یاران و همرزمان شهیدش را مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار