دریادار خانزادی:

نیروی دریایی ایران حرف اول را در منطقه می‌زند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ایران با تاثیرگذاری و داشتن نیروی انسانی خلاق حرف اول را در منطقه می‌زند.
کد خبر: ۳۱۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ - 12November 2018

نیروی دریایی ایران حرف اول را در منطقه می‌زندبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی ضمن سفر به هند جهت شرکت در همایش دهمین سالگرد تاسیس سمپوزیوم نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند موسوم به (IONS) در دیدار با حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور نماینده ولی فقیه در هند، اهداف ماموریت و روند شکل‌گیری اجلاس IONS و میزبانی موفق جمهوری اسلامی ایران از این همایش را تشریح کرد.

در ابتدا نماینده ولی فقیه در هند با اشاره به اهمیت این کشور از منظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اشراف ایشان بر این شبه قاره، درباره نفوذ فرهنگی کشور ایران در دنیا و شبه قاره هند مطالبی را بیان کرد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور با اشاره به تمدن مشترک و وجوه فرهنگی مشابه بین ایران و هند بر اهمیت راهبردی این کشور برای ایران تاکید کرد و اظهار داشت: در حوزه تفکر اسلامی بیش از ۱۰۰ هزار کتاب خوب در هندوستان وجود دارد.

امیر دریادار خانزادی نیز در این دیدار ضمن بیان قدرت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروزه نیروی دریایی ما از نظر مهم‌ترین شاخص که میزان تاثیرگذاری در منطقه و داشتن نیروی انسانی خلاق می‌باشد، حرف اول را در منطقه می‌زند.

وی با اشاره به الحاق ناوشکن‌ها و زیرسطحی‌های مدرن در آینده نزدیک به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، بر تاثیرگذاری نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی و تامین منافع کشور تاکید کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اهمیت کسب علم و دانش روز و بهره‌گیری از پیشرفت‌های تکنولوژیک سایر کشورهای دوست به ویژه در منطقه اقیانوس هند برلزوم اعزام دانشجویان جدید به کشورهایی نظیر پاکستان، هند، عمان و چین اشاره کرد.

امیر دریادار خانزادی در ادامه افزود: از برکت انقلاب اسلامی، ایران نه تنها از کشورهای دیگر عقب نیافتاده، بلکه توانسته تمامی تجهیزات دفاعی مورد نیاز خود را تولید کند؛ به طوری‌ که در حال حاضر به هیچ کشوری وابستگی ندارد.

وی در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش دشمنی‌ها در اقیانوس‌ها، بر اهمیت توجه به دریا و هوشیاری و حرکت از روی برنامه برای مقابله با استکبار تاکید کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها