رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارشاد:

فضای مجازی در کاهش معدل نمرات دانش آموزان کشور تاثیر داشته است

سید مرتضی موسویان با بیان اینکه فضای مجازی در کاهش معدل نمرات دانش آموزان تاثیر داشته است، بر لزوم استفاده بهینه از این فضا تاکید کرد.
کد خبر: ۳۱۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ - 12November 2018

فضای مجازی در کاهش معدل نمرات دانش آموزان کشور تاثیر داشته استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در نشست پایانی این همایش که عصر امروز دوشنبه ۲۱ آبان در محل این وزارتخانه برگزار شد، با اعلام اینکه فضای مجازی در حال حاضر روی معدل دانش آموزان کشور تاثیر منفی داشته است بر لزوم تلاش برای استفاده بهینه از این فضا جهت ارتقای معدل نمرات دانش آموزان با استفاده از راهکارهای جدید تاکید کرد.

وی گفت: باید بین والدین به‌ویژه آنهایی که فرزندانشان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و همچنین معلمان آنها آموزش‌های سواد رسانه‌ای پیاده‌سازی شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ثروت ملی یک جامعه در ارتباط مستقیم با تعداد نخبگان آن جامعه است به این معنا که هر چه تعداد نخبگان در یک کشور بیشتر باشد، ثروت ملی آن کشور هم بالاتر می‌شود. این مسئله در ارتباط مستقیم با ارتقا سواد رسانه ای قرار دارد.

رئیس دومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی با اشاره به ۴ وجه مهم سواد رسانه ای شامل توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل، قدرت ارزیابی و رسیدن به تولید خلاق تاکید کرد: مربیان و والدین کودکان و نوجوانان در عصر حاضر باید از این چهار مهارت برخوردار باشند.

وی همچنین یادآور شد: تنها پیوند ما با فضای زیست بوم امروز، تفکر ما است و آنچه مهم است رشد فکری یک جامعه است. در این زیست بوم جدید، ابزار زندگی همان سواد رسانه ای است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه آماری از بسترهای دیجیتال دارای شناسه الکترونیک محتوای دیجیتال را ارائه کرد و گفت: در حال حاضر ۵۲۰ هزار بسته در کشور دارای کد «شامد» هستند.

موسویان همچنین گفت: سه شرکت در حال حاضر در کشور سیمکارت مخصوص کودک ارائه می کنند که این سیمکارت ها این امکان را به والدین می دهد که همه فعالیت های کودکانشان را در فضای مجازی کنترل کنند.

این مقام مسوول در وزارت ارشاد با اشاره به اینکه ارتقای سواد رسانه ای در کشور به تنهایی از عهده این وزارتخانه بر نمی‌آید، بر لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط در این راستا تاکید کرد.

وی در مورد میزان تخلفات کانال‌های تلگرامی تا پیش از اینکه این پیام رسان فیلتر شود، ادامه داد: قبل از فیلترینگ تلگرام، ۲۵ هزار کانال تلگرامی کد شامد دریافت کرده بودند و بررسی‌ها نشان می داد که در بین این کانال‌ها میزان تخلف بسیار کمتر از کانال‌هایی بود که شامد نداشتند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها