محفل انس رزمندگان تخریب لشکر 21 امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد

نشست رزمندگان واحد تخریب لشکر 21 امام رضا(ع) با هدف گرامیداشت عملیات «مسلم ابن عقیل» در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ - 12November 2018

محفل انس رزمندگان تخریب لشکر 21 امام رضا(ع) در مشهد برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، محفل انس رزمندگان تخریب لشکر 21 امام رضا(ع) یادبود عملیات «مسلم‌­ابن عقیل» با حضور جمعی از پیشکسوتان این واحد و خانواده شهدای تخریب لشکر 21 امام رضا(ع) امروز (دوشنبه) در حسینیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

در ابتدای این نشست «علیرضا یوسفی» از فرماندهان واحد تخریب لشکر 21 امام رضا(ع) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات «مسلم ابن عقیل» اظهار داشت: عملیات «مسلم ابن عقیل» از جمله عملیات­‌های غریب دفاع مقدس است که علی رغم اینکه پیروزی­‌های چشمگیری به همراه داشت اما در سال‌­های بعد از جنگ از ناگفته­‌های این عملیات سخنی به میان نیامده است.

وی افزود: اهمیت این عملیات این بود که رزمندگان اسلام در همان شب اول عملیات بر ارتفاعات استراتژیک منطقه مسلط شدند و به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کردند.

یوسفی ادامه داد: کمتر عملیاتی در دفاع مقدس است که تک دشمن به صورت مداوم باشد، اما عملیات «مسلم‌­ابن عقیل» از جمله عملیات­‌هایی بود که ارتش بعث عراق در مدت زمان طولاتی بر ارتفاعات مشرف به شهر «مندلی» عراق تک می‌­کرد تا شاید بتواند این ارتفاعات را از رزمندگان اسلام باز پس بگیرد.

وی در بخش پایانی سخنانش از سازماندهی نیروهای تخریب برای حضور در عملیات «مسلم ابن عقیل»، نحوه مین کاری در این عملیات و خاطراتی از شهدای تخریب که در عملیات «مسلم‌­ابن عقیل» به شهادت رسیدند مطالبی را بیان کرد.

در ادامه این نشست، «عباس زال» از فرماندهان واحد ادوات یگان­‌های رزم خراسان در سخنانی نحوه شکل گیری این واحد را در سازمان رزم یگان­‌های خراسان بیان کرد و در ادامه به تشریح عملکرد گردان‌­های «مستقیم زن» و «منحنی زن» از گردان‌های زیر مجموعه واحد ادوات و همچنین عملکرد نیروهای «دیده‌­بانی» پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار