رئیس جمهور ترکیه:

دستور قتل خاشقچی توسط مقامات ارشد سعودی صادر شده است

رئیس جمهور ترکیه در جدیدترین اظهارات خود درباره موضوع قتل «جمال خاشقچی» اعلام کرد که این کشور موضوع را در سطح بین‌المللی دنبال خواهد کرد.
کد خبر: ۳۱۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ - 13November 2018

موضوع قتل خاشقجی را در سطح بین‌المللی دنبال می‌کنیم/دستور قتل خاشقجی از سوی مقامات بالاتر عربستان صادر شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در جدیدترین اظهارات خود درباره موضوع قتل «جمال خاشقچی» اعلام کرد که این کشور موضوع را در سطح بین‌المللی دنبال خواهد کرد.

وی ضمن بیان این مطلب که درباره موضوع خاشقچی با رئیس جمهور آمریکا و نیز با حضور امانوئل مکرون و آنگلا مرکل صحبت کرده است، گفت: من دیدگاه‌مان درباره این موضوع که در یادداشتم در روزنامه واشنگتن پست نیز آن را توضیح داده بودم را به آن‌ها شرح دادم.

اردوغان افزود: به ترامپ، مکرون و مرکل گفتم که قتل خاشقچی از پیش طراحی شده و دستور آن از سوی مقامات بالاتر عربستان سعودی صادر شده است.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از اظهارات خود گفته است: من به پادشاه سلمان احترام قائلم و بر این عقیده نیستم که او نقشی در این قتل داشته، اما لازم است مشخص شود که چه کسی این دستور را صادر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع فایل صوتی قتل خاشقچی گفت: ما این فایل صوتی را در اختیار تمامی کسانی که آن را می‌خواستند قرار دادیم و مقامات اطلاعاتی ما هیچ چیزی را از هیچ فردی پنهان نکردند.

اردوغان گفت: شخصی به جز این ۱۸ نفر مسئول قتل خاشقچی است که این دستور را صادر کرده و کشف این موضوع ضروری است.

وی در ادامه افزود: خواستار پاسخ درباره سرنوشت جسد خاشقچی و همچنین مکان دفن جسد هستیم اگر چنین امری صورت گرفته است.

اردوغان گفت: دادستانی ترکیه از مقامات عربستان درخواست کرده تا مظنونان قتل خاشقچی در ترکیه محاکمه شوند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار