سنگرسازان بی‌سنگر ۱۰/

روایتی از بازسازی شهر و بازگشت مردم به سوسنگرد

محمد ایثاری‌فر گفت: مقدمات حضور مردم در روز عید فطر سال ۶۱ با فرش کردن یکی از خیابان‌های شهر فراهم شد. ورود مردم به سوسنگرد با استقبال و پذیرایی توسط نیرو‌های رزمنده همراه بود. این مراسم مقدمه‌ای بود برای آغاز رسمی بازسازی شهر سوسنگرد شد.
کد خبر: ۳۱۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ - 13November 2018

روایتی از بازسازی شهر و بازگشت مردم به سوسنگردگروه حماسه و جهاد دفاع پرس: هشت سال جنگ رژیم بعث علیه ایران، بی‌شک از دوران طلایی و پرافتخار مردمان این مرز و بوم است که انعکاس هر کدام از حوادث آن می‌تواند چراغ راه و وسیله‌ای برای شناخت بیشتر آیندگان باشد. وقایع آن روز‌ها همچون یک گنج در سینه رزمندگان نهفته مانده است که باید آن را استخراج کنیم. از آن‌جایی که جهاد سازندگی در پیشبرد عملیات‌ها نقش فعالی داشت، واکاوی فعالیت‌هایشان بیش از پیش مورد نیاز است.

در ادامه روایت «محمد ایثاری‌فر» از نیرو‌های تدارکاتی دوران دفاع مقدس در خصوص فعالیت سنگرسازان بی‌سنگر را زیر آتش دشمن را می‌خوانید:

صبح یکی از روز‌های تیر ماه ۶۱ برای تحویل گرفتن گازوئیل جهت سوخت ماشین آلات جهاد سازندگی مستقر در سوسنگرد، عازم اهواز شدیم. با رسیدن به اهواز، پیگیری‌های لازم صورت گرفت و سوخت مورد نیاز را تحویل گرفتیم و بعد از ظهر نزدیک غروب به سمت سوسنگرد حرکت کردیم. هوا تاریک شده بود و به نزدیکی روستای حمیدیه رسیده بودیم که صدای انفجار‌های پشت سر هم نظر ما را به خود جلب کرد. در حالی که گلوله‌های مختلف به سمت جاده می‌آمد و منفجر می‌شد وقتی، به نزدیکی محل اصلی انفجار‌ها رسیدیم مشخص شد یکی از انبار‌های مهمات غنیمتی به علت نامعلوم دچار حریق شده است و مهمات پس از انفجار به اطراف پرتاب می‌شود.

بر اثر این حادثه تعدادی از خانه‌های مردم آتش گرفته و در حال سوختن بود و زنان و کودکان در حاشیه روستا با حالت سرگردانی نظاره‌گر سوختن خانه‌های خود بودند.

عبور از جاده در زیر انفجار‌ها با تانکر سوخت کار خطرناکی بود و راننده هم قبول نمی‌کرد از جاده عبور کند لذا به سراغ نیرو‌های امدادی رفتیم تا به هر صورتی شده با کمک آنان از آن منطقه عبور کنیم. در ابتدا نیرو‌های امدادی مخالفت می‌کردند، ولی پس از مدتی گفت‌وگو و شرح اهمیت سوخت‌رسانی به موقع برای دستگاه‌ها، اعلام کردند با توکل بر خدا سریع از جاده عبور کنید.

لحظاتی بعد با هماهنگی نیرو‌های امدادی و یاری خداوند متعال به سرعت مسیر را طی کردیم و به سمت سوسنگرد حرکت کردیم.

آغاز بازسازی شهر سوسنگرد

پیروزی‌های مکرر رزمندگان اسلام که در منطقه عملیاتی دشت آزادگان منجر به عقب راندن نیرو‌های متجاوز بعثی به مرز‌های بین المللی شد لذا در تیر ماه ۶۱ که مصادف با ایام ماه مبارک رمضان بود مسئولین تصمیم گرفتند تا اقدام به بازگرداندن مردم به شهر سوسنگرد کنند.

مقدمات حضور مردم در روز عید فطر سال ۶۱ با فرش کردن یکی از خیابان‌های شهر فراهم شد. ورود مردم به سوسنگرد با استقبال و پذیرایی توسط نیرو‌های رزمنده همراه بود. پس از تجمع اهالی شهر در محل مشخص شده، حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور در آن زمان به ایراد سخنرانی پرداخت و این مراسم مقدمه‌ای بود برای آغاز رسمی بازسازی شهر سوسنگرد توسط نیرو‌های رزمنده و جهادی با کمک‌های مردمی و دولت که منجر به استقرار اهالی شهر شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار