هاشمی:

مردم از حل نشدن مشکلات اصلی شهر گله‌مندند/ باید تحول جدی در روند مدیریت شهری ایجاد شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم تحول جدی در روند مدیریت شهری گفت: نارضایتی مردم از برطرف نشدن مشکلات اصلی شهر که آسیب‌پذیری مقابل سوانح طبیعی یکی از مهم‌ترین موارد آن است، یک واقعیت است.
کد خبر: ۳۱۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ - 13November 2018

هاشمیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصدمین جلسه این شورا با اشاره به سالگرد زلزله غرب کشور اظهار داشت: یاد هموطنان آسیب دیده در این حادثه را گرامی می‌داریم و امیدواریم دستگاه‌های مسؤول در رسیدگی به وضعیت این عزیزان، هرچه سریع‌تر بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

هاشمی ادامه داد: سال گذشته و در زمان زلزله گفته شد که این زلزله هشداری گویا برای شهر تهران بود؛ زیرا که شدت آن نه به اندازه‌ای است که نادیده گرفته شود و نه به حدی که خسارات و تلفات سنگینی را در تهران ایجاد کند. زمانی که با تعدادی از همکاران شورای شهر تهران در مناطق زلزله زده حضور یافتیم، عمق این هشدار را بیشتر حس کردیم؛ اگر در حد زلزله غرب کشور زلزله‌ای در تهران رخ بدهد، خساراتی که برجا می‌گذارد، قابل توصیف نیست.

وی ادامه داد: اکنون پس از یک سال از گذشت این حادثه و دیدن رنج‌های هموطنان عزیزمان جای این پرسش است که برای کاهش آسیب‌ها مقابل زلزله چه کرده‌ایم؟ آیا عملکرد مدیریت شهری و دولت در نوسازی بافت‌های فرسوده، مقاوم‌سازی سازه‌های مهم و سیستم مدیریت بحران، تحولی چشمگیر یافته است و می‌توانیم بگوییم آسیب‌پذیری تهران را در برابر زلزله کاهش داده‌ایم؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر پاسخ منفی است، باید در عملکرد خود تجدید نظر کنیم، متاسفانه امروز و با حضور بیشتر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در تصمیم‌گیری‌ها، به جای آنکه نظارت عمومی بر عملکرد افزایش یابد، گرایش به سخن گفتن و گفتاردرمانی به جای عملگرایی و واقع‌بینی رشد یافته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما برای مواجهه با تهدیدات عینی نظیر زلزله و مشکلات واقعی نظیر آسیب پذیری در برابر سوانح، نیاز به اقدامات اجرایی و فیزیکی داریم، نه اینکه به سخنرانی، وعده دادن و ارائه برنامه‌های غیراجرایی بپردازیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اکنون حدود یک‌سوم از مدت مسئولیت این دوره مدیریت شهری سپری شده و ۳۰ ماه تا انتخابات آینده باقی مانده است، یادآور شد: تا چه زمانی می‌توانیم با گفتاردرمانی و ارائه وعده‌ها یا فرافکنی مشکلات، عملکرد خود را توجیه کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: نارضایتی مردم از برطرف نشدن مشکلات اصلی شهر که آسیب‌پذیری مقابل سوانح طبیعی یکی از مهم‌ترین موارد آن است، یک واقعیت است و نمی‌توان این مطالبه عمومی را نادیده گرفت واز مردمسالاری و دموکراسی سخن گفت.

هاشمی در پایان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در صورت بروز حوادث طبیعی و سوانح، غافلگیر نشده و دچار بحران نشویم، امروز زمان عمل کردن است و باید تحول جدی در روند مدیریت شهری و تزریق انگیزه و همت برای خدمت به بدنه شهرداری صورت گیرد؛ در غیر این‌صورت پاسخ مناسبی در برابر مطالبات مردم نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها