آخرین تحولات میدانی شرق رود فرات/ حملات سنگین داعش در مرزهای مشترک عراق و سوریه + نقشه میدانی و تصاویر

عناصر تروریستی داعش در محور شهرک راهبردی «باغور تحتانی» واقع در شرق رود فرات، حملاتی را در مرزهای مشترک با عراق انجام دادند.
کد خبر: ۳۱۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ - 13November 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور) حاکیست، عناصر تروریستی داعش در محور شهرک راهبردی «باغور تحتانی»، حملاتی را در مرزهای مشترک با عراق انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، بازمانده های تروریست های داعش در شرق رود فرات در این عملیات درصدد بودند خود را از شهرک باغور تحتانی و نزدیکی های مرزهای مشترک با عراق به غرب استان الانبار برسانند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای بسیج مردمی عراق مستقر در مناطق مرزی موفق شدند تحرکات تروریست ها را در همان گام نخست رصد کنند و اطلاعات لازم را در اختیار یگان های موشکی و توپخانه قرار دادند.

در ادامه با حملات موشکی و توپخانه ای، دهها تن از عناصر تروریستی داعش در نزدیکی مرزهای مشترک با عراق کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی هم به تجهیزات آنان وارد آمد.

 واکنش سریع و قاطع یگان های موشکی و توپخانه ای باعث شد تا عملیات عناصر تروریستی برای نفوذ و نا امن کردن غرب استان الانبار عراق ناکام بماند؛ فرماندهان میدانی برای تقویت خطوط دفاعی چند گردان موشکی را به مناطق مرزی اعزام کردند.

از حومه شمالی شهرک هجین (مهم ترین پایگاه داعش در شرق رود فرات) خبر می رسد، تروریست ها پس از تثبیت مواضع در ارتفاعات «سنبل و خیمه»، درصدد هستند حملاتی را برای اشغال میدان های نفتی حومه انجام دهند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، جنگنده های ائتلاف غربی هم به بهانه هدف قرار دادن مواضع تروریست های داعش، مناطق مسکونی را در نوار ساحلی شرق رود فرات هدف قرار می دهند.

 در ۴۸ ساعت گذشته حدود ۲۶ تن از شهروندان در جریان حملات جنگنده های ائتلاف غربی کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی هم به مناطق مسکونی وارد آمده است.
 
منبع: مشرق
نظر شما
پربیننده ها