یک کارشناس مسائل غرب آسیا:

انتخابات پارلمانی بحرین، فرمایشی است/ رژیم آل خلیفه،۵ هزار جوان معترض را زندانی کرده است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به ادامه سرکوب‌های دولت آل خلیفه علیه مردم این کشور و سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این اقدامات ضد حقوق بشری گفت: این وضعیت باعث می‌شود که تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم بحرین به سمت خشونت و درگیری با نیروهای نظامی کشیده شود.
کد خبر: ۳۱۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ - 13November 2018

انتخابات پارلمانی بحرین، فرمایشی است/ رژیم آل خلیفه،۵ هزار جوان معترض را زندانی کرده استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسن هانی‌زاده در گفت‌وگویی با بیان اینکه نزدیک به هشت سال است که از تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم بحرین علیه سیاست‌های رژیم آل خلیفه می‌گذرد ولی متاسفانه سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر بر اساس نگرش‌های سیاسی خود و تعاملی که با دولت بحرین داشته‌اند، نسبت به جنایات آل خلیفه سکوت پیشه کرده‌اند، اظهار کرد: برآیندها نشان می‌دهد که در طول هشت سال گذشته رژیم آل خلیفه پنج هزار نفر از جوانان تظاهرکننده در بحرین را به زندان افکنده و برای تعدادی از مخالفان حکم سلب تابعیت صادر کرده است.

 این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین با اشاره به صدور حکم حبس ابد از سوی دولت آل خلیفه برای شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت: این احکام بیانگر این موضوع است که دولت بحرین تمام قوانین مربوط به حقوق بشر را زیر پا گذاشته و با توجه به پشتوانه کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا همچنان به جنایات خود علیه مردم ادامه می‌دهد.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه طبق برخی از اخبار به نظر می‌رسد که قرار است سفارت رژیم صهیونیستی در منامه با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم افتتاح شود، اظهار کرد: در چارچوب همین بده‌بستان‌های سیاسی است که بسیاری از مجامع حقوق بشری که عمدتا وابسته به غرب هستند، در راستای نگاه ابزاری خود به موضوع حقوق بشر و بر اساس منافع‌شان چشم‌هایشان را بر روی جنایات آل خلیفه بسته‌اند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه انتظار می‌رود جامعه جهانی رفتار خود را نسبت به جنایات آل خلیفه علیه مردم بحرین تغییر دهد و با فشار به این دولت این زمینه را فراهم کند که زندانیان سیاسی در این کشور آزاد شوند و حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان مورد بازنگری قرار بگیرد، تاکید کرد: اگر وضعیت کنونی همچنان ادامه پیدا کند، به مرور تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم بحرین به سمت خشونت و تقابل با نیروهای امنیتی کشیده می‌شود.

هانی‌زاده در مورد برگزاری انتخابات پارلمانی در بحرین در شرایط کنونی و همچنین مخالفت حکومت  آل خلیفه با حضور ناظران بین‌المللی برای نظارت بر این انتخابات گفت: حدود ۸۰ درصد مردم بحرین در تقابل با رژیم آل خلیفه هستند و به نظر می‌رسد که انتخابات آتی در این منطقه به مانند انتخابات گذشته، انتخاباتی فرمایشی باشد که مردم در آن مشارکتی ندارند.

وی با بیان اینکه این انتخابات مورد تحریم مردم بحرین است، ادامه داد: به نظر می‌رسد که در انتخابات پیش رو عده‌ قلیلی که دارای اصالت صد در صدی بحرین نیستند و از خارج وارد این کشور شده‌اند ولی دولت بحرین به آنها تابعیت داده است، در این انتخابات شرکت کنند و  مردم واقعی  بحرین مشارکتی در آن  نداشته باشند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد که این انتخابات ظاهری است و یکی از اهداف آن خاموش کردن شعله‌های انقلاب مردم بحرین است.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها