یادداشت روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۳)

خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در یادداشت روزانه خود در تاریخ پنجم مهر ۱۳۵۹ شرح حالی از جنگ آوری و دلاوری برادران پاسدار و نیروهای مردمی و «حجت الاسلام هادی غفاری» بیان می‌کند.
کد خبر: ۳۱۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 15November 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در صدا و سیمای اصفهان فعالیت می‌کرد که به خرمشهر اعزام شد و در آزادسازی خرمشهر مورخه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادداشت روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۳)

متن یادداشت روزانه‌ای را که از این خبرنگار شهید والامقام به عنوان وقایع مقاوت خرمشهر به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«امروز دشمن ساعت ۸ صبح پل را مورد هدف قرار داد که اکثر گلوله‌هایش به داخل آب می‌افتاد. دیروز دو کامیون جسد به شادگان بردند. در پادگان دژ کسی نیست و پادگان زیر آتش عراقی‌هاست. برادران پاسدار به صورت گروهی به همراهی بچه‌های شهر و نیرو‌های مردمی که «حجت‌الاسلام هادی غفاری» نیز در میان شان دیده می‌شد با آرپی جی ۷ و خمپاره به دشمن حمله می‌کنند. عراقی‌ها پشت سیل بند و ساختمان‌های پیش ساخته هستند.

دشمن با تعداد بی‌شماری تانک به سیل بند حمله آغاز کرده بود. نیرو‌های خودی به دلیل نداشتن سلاحی که بتوانند با تانک‌ها مقابله کنند آنقدر به انتظار نشستند تا تانک‌ها کاملاً نزدیک سیل بند شدند آن وقت با نارنجک به تانک‌ها حمله کردند.

نارنجک‌ها را توی تانک‌ها می‌انداختند و بدین وسیله نفرات درون تانک را به هلاکت می‌رساندند. آن قدر این کار را می‌کردند که دشمن مجبور به عقب نشینی گردید. اسرای دشمن در این عملیات اعتراف می‌کردند که نیرو‌های شما با این تجهیزات ناقص و این سن و سال اندک تمام دیسیپلین نظامی دنیا را به هم ریخته‌اند، ضمناً امروز چندتن از مجاهدین خلق (منافقین) را که مقدار زیادی سلاح از پادگان دژ سرقت کرده بودند و قصد خروج آن را از منطقه داشتند دستگیر کردند.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها