هاشمی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

ادامه فعالیت افشانی در شهرداری تا نیمه آذرماه

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به نظر حقوقدانان شورای شهر تهران و البته بررسی‌های صورت گرفته، افشانی تا ۱۵ الی ۱۶ آذر می‌تواند در شهرداری تهران فعالیت خودش را ادامه دهد.
کد خبر: ۳۱۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ - 13November 2018

ادامه فعالیت افشانی در شهرداری تا نیمه آذرماهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه صدمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز بر اساس زمان‌بندی اعلام شده، انتخاب شهردار تهران را از بین دو گزینه نهایی تصدی شهرداری تهران انجام دادیم، اظهار داشت: در این جلسه و با رأی اعضای شورای شهر تهران، پیروز حناچی با کسب ۱۱ رای به عنوان شهردار منتخب تهران انتخاب شد.

وی ادامه داد: بنده به عنوان رئیس شورای شهر تهران بلافاصله پس از انتخاب حناچی به عنوان شهردار، نامه انتصاب وی را به همراه اسناد مربوطه برای وزیر کشور ارسال کردم و امیدوارم هرچه زودتر حکم وی صادر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در ادامه جلسه امروز یک فوریت اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران نیز با ۱۸ رای موافق و ۲ رای مخالف به تصویب رسید.

هاشمی با بیان اینکه در ادامه جلسه امروز، نام‌گذاری برخی از معابر و اماکن به پیشنهاد کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت، گفت: در این جلسه اسامیِ مطرح شده، مورد تایید اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افشانی شهردار فعلی تهران تا چه زمانی اجازه دارد بعنوان شهردار به فعالیت خود ادامه دهد، بیان کرد: در این خصوص البته ابهاماتی وجود دارد؛ اما با توجه به نظر حقوقدانان شورای شهر تهران و البته بررسی‌های صورت گرفته، افشانی تا ۱۵ الی ۱۶ آذر می‌تواند در شهرداری تهران فعالیت خودش را ادامه دهد.

هاشمی افزود: البته تلاش می‌شود که در یک بازه ۱۰ روزه حکم شهردار جدید تهران توسط وزیر کشور صادر شود و با توجه به توافقی که با افشانی داشته‌ایم وی تا زمان صدور حکم در شهرداری تهران فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: موضوع صدور حکم شهردار تهران در جلسه هم‌اندیشی صبح امروز شورا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و با توجه به صحبت‌های سراج در روز گذشته و اخبار منتشره در رسانه‌ها ما به این نتیجه رسیده‌ایم که مهلت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان ۱۵ الی ۱۶ آذرماه است؛ چرا که قانون اشاره شده، در ۳۱ شهریورماه ابلاغ شده و ۱۵ روز بعد از آن قابلیت اجرا داشته است و با توجه به زمان سپری شده، اجرای این قانون ۶۰ روز زمان می‌برد.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا استعلام‌هایی برای پنج گزینه نهایی شهرداری تهران گرفته شده بود یا خیر گفت: من در آن زمان اسامی پنج گزینه تصدی شهرداری تهران را برای استعلام به وزارت اطلاعات ارائه کردم که تاکنون پاسخ لازم داده نشده است و ما با توجه به زمان گذشته در انتظار پاسخ مکتوب وزارت کشور هستیم.

وی ادامه داد: پیش بینی ما و گمانه‌زنی‌ها این است که مشکلی برای صدور حکم حناچی شهردار منتخب تهران توسط وزارت کشور وجود نداشته نباشد؛ اما در هر صورت باید منتظر پاسخ نهایی از سوی این وزارتخانه و صدور حکم شهردار جدید باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که چرا تعداد آرای گزینه‌های شهرداری تهران در جلسه امروز تغییر کرد، گفت: این موضوع به حضور نامزد‌های تصدی شهرداری تهران در کمیسیون‌های شورای شهر تهران برمی‌گردد، به طوری که روز گذشته دو نامزد تصدی شهرداری تهران (آخوندی و حناچی) حضور پررنگی را در کمیسیون‌های شورا داشتند و اعضا نیز بحث‌های طولانی با آن‌ها داشتند و در نهایت می‌توان گفت که علت کاهش یا افزایش آرای نامزد‌ها به حضور آن‌ها و پاسخ‌های داده شده در جلسه کمیسیون‌ها برمی‌گردد.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار