مشیر المصری:

نسبت به فرجام هرگونه معامله علیه حقوق و اصول ملت فلسطین هشدار می‌دهیم

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: نسبت به فرجام هرگونه معامله که حقوق و اصول ما را هدف قرار می‌دهد هشدار می‌دهیم و تاکید می‌کنیم مقاومت با قدرت و تمام توان مقابل آن خواهد ایستاد.
کد خبر: ۳۱۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ - 13November 2018

نسبت به فرجام هرگونه معامله علیه حقوق و اصول ملت فلسطین هشدار می‌دهیمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مشیر المصری از رهبران جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در گفت‌وگویی در واکنش به این موضوع که رسانه های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که آمریکا قصد دارد طی ماه های دسامبر تا مارس، به طور رسمی «معامله قرن» را اعلام کند، گفت: دولت آمریکا آن روی چهره زشت رژیم صهیونیستی است و با جانبداری آشکار از اشغالگری، این رژیم را تایید و عداوت خود با مهمترین مسئله  جهان اسلام یعنی مسئله فلسطین را اعلام می کند.

المصری افزود: به طور قطع این اقدام آمریکا تعرض به حقوق و اصول ملت فلسطین و تعرض آشکار به مسئله آن و تحقیر احساسات مردم دنیاست؛ متاسفانه دولت جدید آمریکا با انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس اشغالی زشتی سیاست ها و خودخواهی این دولت را به نمایش گذاشت و پس از آن نیز از «معامله قرن» و اعلام رسمی آن سخن می گوید.

این عضو جنبش حماس در رابطه با موضع مقاومت اسلامی در قبال این موضوع، گفت: ما نسبت به فرجام اقدام به انجام هرگونه معامله که حقوق و اصول ما را هدف قرار می دهد هشدار می دهیم و تاکید می کنیم، مقاومت با قدرت و تمام توان مقابل آن خواهد ایستاد و تمام این توطئه ها را به شکست خواهد کشاند؛ قطعا با پایداری و استقامت ملت مظلوم فلسطین، معامله قرن به طور کامل از بین خواهد رفت.

وی در پاسخ به این سوال که رسانه ها چه نقشی در به شکست کشاندن این توطئه آمریکا و معامله قرن دارند، گفت: رسانه یکی از ابزارهای مهم مقاومت و پشتیبان محکمی برای مسئله فلسطین و همچنین تقویت قدرت پایداری و مقاومت مردم ما، بسیج امت اسلامی و عربی برای حمایت از فلسطین از طریق رسواسازی رژیم صهیونیستی و بازگویی جنایت های آن است.

مشیر المصری ادامه داد: همچنین رسانه ها می توانند میزان دروغین بودن ادعاهای رژیم اشغالگر در سرزمین های فلسطینی را اثبات و مقاومت را به عنوان قدرتی در مقابل این تجاوزگری ها معرفی کنند.

این عضو جنبش حماس در مورد تحولات داخلی فلسطین و موضوع آشتی ملی، نیز گفت: آشتی و صلح گزینه ماست و جنبش حماس تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گرفته است و همچنان برای آن آمادگی کامل دارد، ولی همگان می دانند که جنبش فتح هنوز توافقات صورت گرفته در گذشته را اجرایی نکرده است و هنوز در اتخاذ مواضع خود نگاه به آمریکا و دیگران دارد.

وی در پایان گفت: ما معتقدیم که وحدت و همبستگی گزینه استراتژیک ماست؛ چرا که آن یکی از لوازم و ابزارهای قانونی برای آزادسازی سرزمین های فلسطینی از تحت اشغال است؛ بنابراین امیدواریم تمام طرفها این موضوع را درک کنند و جنبش فتح و محمود عباس به خواسته های مردم و پایبندی به آشتی و صلح ملی بازگردند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها