قنادباشی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«گنبد آهنین» توانایی برقراری امنیت صهیونیست‌ها را ندارد/ حملات اخیر صهیونیست‌ها اشتباه فاحش بود

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: حملات اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه قدرت پوشالی صهیونیست‌ها و ناکارآمدی گنبد آهنین را نشان داد.
کد خبر: ۳۱۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 14November 2018

کشتار فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها، اجرای معامله قرن را به تعویق انداخت/ «گنبد آهنین» توانایی برقراری امنیت صهیونیست‌ها را ندارد/ حملات اخیر صهیونیست‌ها یک اشتباه فاحش سیاسی و نظامی بود/«جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل غرب‌ آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس با اشاره به حملات اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه، اظهار داشت: صهیونیست‌ها بار دیگر دچار یک اشتباه نظامی و یک اشتباه فاحش سیاسی شدند؛ آن‌ها تاکنون دچار 3 بار اشتباه نظامی در جنگ‌های 22، 8 و 51 روزه شده‌اند که خودشان آغازگر آن بودند.

وی افزود: آنها قدرت نظامی‌ خود را برای مقابله با مقاومت فلسطینی‌ها آزموده بودند و هر بار که خودشان آغازگر جنگ بودند، مجبور شدند با اعلام آتش‌بس به این جنگ‌ها پایان ببخشند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه صهیونیست‌ها قصد دارند شانس خودشان را در عرصه جنگ دیگری آزمایش کنند، تصریح کرد: آنها در واقع وارد عرصه‌ای شدند که بدلیل آسیب‌پذیری که وجود دارد، ویران کننده و بازنده اصلی آن صهیونیست‌ها خواهند بود، آن‌ها عملیاتی را جهت کشتن و ترور مخفیانه برخی از سران و رهبران گروه‌های مسلح حماس شاخه عزالدین القسام را در سر می‌پروراندند؛ و لیکن این موضوع سبب شد پاسخ‌های کوبنده‌ای از سوی حماس دریافت کنند و این بدان معناست که آن‌ها احساسات فلسطینی‌ها و سایر کشور‌های مسلمان را با اقداماتشان جریحه دار کنند.

قنادباشی خاطرنشان کرد: در داخل رژیم صهیونیستی بدلیل شلیک موشک و راکت‌های حزب الله که بیش از 400 موشک و راکت طی روز‌های گذشته به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شده، باعث بروز وضعیت فوق‌العاده و اضطراری در این شهرک‌ها شده است؛ مسئله‌ای که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در فشار بسیار فوق‌العاده‌ای قرار داده است. در واقع نگرانی‌های بسیاری را سرزمین‌های اشغالی بوجود آورده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: در سوی دیگر اثبات ناکارآمدی سامانه پدافندی «گنبد آهنین» نشان می‌دهد که آنچنان که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از آن تعریف می‌کردند، نتوانسته است امنیت صهیونیست‌ها را تامین کند. امنیت دروغینی که حتی قادر نیست از صهیونیست‌های مهاجر ساکن در شهرک‌ها دفاع کند و این یک معضل بزرگ برای رژیم اشغالگر قدس محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که این حملات چه تاثیری بر فلسطینیان گذاشته است، گفت: این حملات در فلسطین سبب شده است که احساسات فلسطینیان که علیه صهیونیست‌ها در اوج قرار گرفته بود؛ باز هم اوج و گسترش بیشتری پیدا بکند. در واقع بمباران غزه و به شهادت رساندن سران حماس سبب شد که پتانسیل مبارزه با رژیم صهیونیستی و مقابله با اشغالگران تقویت شود. این موضوع به زیان رژیم صهیونیستی منجر شد و بخصوص اینکه مردم فلسطین در تظاهرات بازگشت مشارکت دارند و می‌توان گفت، تمام مردم فلسطین در این تظاهرات حضوری گسترده و پرشور دارند.

قنادباشی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: اشتباه بزرگ صهیونیست‌ها در حالی رخ داد که این رژیم، ترور رهبران حماس را در حالی انجام داد که کوشش می‌کردند با عادی سازی روابطشان با کشور‌های عربی به عنوان مقدمه‌ای برای امضا معامله قرن قدم بگذراند. طبیعی است که احساسات فلسطینیان و کشور‌های مسلمان جریحه دار می‌شود.

وی افزود: پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هم در این راستا متوقف می‌شود، چرا که سران عربی و سرکردگان رژیم‌های عربی جرات نمی‌کنند که در شرایطی که اسرائیل مردم فلسطین را به خاک و خون می‌کشد به سمت عادی سازی پیش بروند. این بدان معنا است که تحقق معامله بزرگ قرن را که در برنامه دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو در دستور کارشان قرار داشت را کاملا غیرممکن کند و این اشتباه بزرگ سیاسی آن‌هاست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در حال حاضر دولت ترامپ در فشار فوق‌العاده‌ای قرار گرفته است. آمریکا به دنبال قتل جمال خاشقچی توسط متحد و هم پیمانش در منطقه که توسط عربستان صورت گرفت در بحران قرار گرفته است. فجایع یمن هم سبب شد که آمریکایی‌ها خواستار پایان جنگ شوند؛ در این شرایط کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی بار دیگر ترامپ و دولتش را که بیشترین حمایت‌ها را از رژیم صهیونیستی کرده بود که در واقع بزرگترین حامی آمریکایی در طول تاریخ برای صهیونیست‌ها بشمار می‌آید را در فشار و تنگنا قرار داده است.

قنادباشی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: آنچه که در حال حاضر در نوار غزه می‌گذرد مخدوش شدن چهره رژیم صهیونیستی  در کشور‌های اروپایی است. سال‌هاست که صهیونیست‌ها تلاش کردند چهره‌شان نزد اروپا و دنیای غرب را ترمیم و بزک بکنند، اما کشتاری که به راه انداختند، بخصوص اینکه صهیونیست‌ها شروع کننده این کشتار وحشیانه بودند و ترور رهبر حماس از سویی دیگر؛ سبب شده که در اروپا هم حرکت‌های جدی و به اصطلاح مردمی علیه صهیونیست‌ها به راه بیافتد و چهره واقعی رژیم اشغالگر قدس در سطوح رسانه‌ای اروپا و دنیای غرب منعکس شود.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار