مصری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مسوولان از عملکرد اروپا در برجام عبرت بگیرند/ FATF همچون برجام ناکارآمد است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به عملکرد غربی‌ها در توافق برجام باید متوجه شده باشیم که پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی دردی از درد مردم دوا نمی‌کند.
کد خبر: ۳۱۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳ - 14November 2018

تصویب FATF یعنی عقب نشینی از آرمان‌های انقلاب/ نمایندگان هوشیارانه اقدام کنندعبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به عدم حسن نیت غربی‌ها در قراردادهای بین‌المللی، پیوستن به کنوانسیون‌ها را عامل بزرگی برای متوقف کردن روند پیشرفت کشورمان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و ... عنوان کرد و اظهار داشت: برجام نمونه‌ای از توافقات بین‌المللی بود که جز اتلاف زمان و محدود کردن کشورمان در زمینه ساخت انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای منفعتی عاید ایران نکرد.

این نماینده خانه ملت در ادامه با توجه به تلاش برخی مسوولان در جهت تصویب نهایی لوایح FATF افزود: امروز که مردم شاهد ناکارآمدی توافق برجام شده‌اند، برخی مسوولان به گونه‌ای القا می‌کنند که پیوستن به FATF مکمل و ادامه دهنده راه برجام است، یعنی تا لوایح FATF تصویب نشود نمی‌توانیم در برجام موفق باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با توجه به این نکته که اگر مسوولان به طور جدی و به دور از حاشیه‌پردازی و شعار با توجه به ظرفیت‌های داخلی کشورمان برای بهبود وضعیت کنونی تلاش کنند، ما شاهد رشد و رونق اقتصادی خواهیم بود، گفت: با توجه به عملکرد غربی‌ها در توافق برجام باید متوجه شده باشیم که پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی دردی از درد مردم دوا نمی‌کند.

این نماینده خانه ملت با اشاره به آرمان‌های بزرگ انقلاب، خودکفایی، استقلال و عزت ایران را از مهم‌ترین عوامل موفقیت کشورمان برشمرد و افزود: ما منکر تعامل با دنیا نیستیم؛ چراکه این اقدام می‌تواند در بهبود شرایط مثمرثمر باشد، اما هدف عمده غربی‌ها از جذب ما در کنوانسیون‌ها، تحت نظارت قرار گرفتن کشورماست که این امر با آرمان‌های انقلاب در تضاد است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها