حجت‌­الاسلام موسوی‌مقدم:

شور درونی ویژگی برجسته شهید «خزایی» بود

قائم مقام صدا و سیما گفت: شهید «محسن خزایی» یک شخصیت درونی پرشور داشت که برگرفته از اعتقاداتش بود و همین شور و هیجان باعث شده بود تا اهل سکون نباشد.
کد خبر: ۳۱۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ - 14November 2018

شور درونی ویژگی برجسته شهید «خزایی» بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، حجت­‌الاسلام «سیدرمضان موسوی­‌مقدم» قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد خبرنگار شهید مدافع حرم «محسن خزایی» که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم شهدا اسوه و الگو هستند؛ لذا یکی از فلسفه‌­های برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا این است که درس و توشه‌­ای از مکتب شهدا بیاموزیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ابعاد شخصیتی شهید «خزایی» اشاره کرد و افزود: شخصیت شهید «خزایی» که به عنوان یک گزارشگر فعالیت داشت تحت شعاع شخصیت والایی است که این شهید والامقام بعد از شهادت کسب کرد.

موسوی­‌مقدم خاطرنشان کرد: شهید «خزایی» در انجام امور اداری، کارهای خاصی انجام می‌­داد که نشان از عشق و علاقه او بود. شور درونی شهید مسئله دیگری بود که وجه تمایز او با آنچه در عالم شاهدش هستیم، به شمار می­‌رود.

قائم مقام صدا و سیما افزود: شهید «خزایی» علاوه بر اینکه از حیث کار حرفه‌­ای خود در جایگاه بالایی بود، اما چند ویژگی در او وجود داشت که شهید «خزایی» را برجسته می‌­کرد.

این مسئول ادامه داد: اولین ویژگی، معرفت و بصیرتی که در درون شهید «خزایی» شعله‌­ور بود. او با عشق و علاقه و باورمندی پا در میدان می­‌گذارد تا برای دفاع از آرمان­‌هایش در عرصه اطلاع‌­رسانی و آگاهی بخشی گام بردارد.

وی تأکید کرد: اخلاص که ضمیمه این معرفت و بصیرت می­‌شود سومین ویژگی شهید خزایی را رقم می‌­زند. تشخیص درست ویژگی چهارم شهید «خزایی» بود.

حجت‌الاسلام موسوی­‌مقدم گفت: شهید «خزایی» یک شخصیت درونی پر شور داشت که برگرفته از اعتقاداتش بود و همین شور و هیجان باعث شده بود تا اهل سکون نباشد. او به استقبال سخت­‌ترین مأموریت‌­ها می­‌رفت چون برای اعتقاد دیگری کار می­‌کرد.

وی در پایان گفت: بر اساس آیات قرآن کریم امثال شهید «خزایی» وقتی مورد امتحان الهی قرار می­‌گیرند به دلیل متخلق بودن به بعضی صفات که آن­ها را از دیگران متمایز می­‌کند، گوی سبقت را از دیگران می‌­ربایند و به مرحله­‌ای می­‌رسند که خداوند مزد آنها را شهادت در راه خودش قرار می‌­دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها