سردار ظفری در خاطره‌نگاری دفاع‌مقدس:

هنر نویسندگان دفاع مقدس کاهش شکاف اجتماعی است

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تاکید بر لزوم معرفی شخصیت‌های گمنام در دفاع مقدس گفت: هنر نویسندگان دفاع مقدس کاهش شکاف اجتماعی است.
کد خبر: ۳۱۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ - 13November 2018

هنر نویسندگان دفاع مقدس کاهش شکاف اجتماعی استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، دوازدهمین دور از نشست‌های منطقه‌ای خاطره‌نگاری دفاع مقدس با موضوع «خاطره و تاریخ شفاهی؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها» با حضور نویسندگان استان‌های همدان، لرستان، کرمانشاه و کردستان به میزبانی استان همدان برگزار شد.

در این جلسه سردار «مهدی ظفری» مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ضمن خیرمقدم اظهار داشت: هنر شما در این است که جامعه را به سمت کاهش شکاف اجتماعی سوق دهید و ادبیات دفاع‌مقدس می‌تواند مأمنی برای این مهم باشد و عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم در راستای این هدف حرکت کنیم. دفا‌ع‌مقدس نباید در زمان متوقف شود و شیوه انتقال آن به جامعه باید به روز شود که نشست‌های این‌چنینی زمینه دست‌یابی به این حرکت است.

وی افزود: واقعیت یک موضوع باید به شکل تبدیل شود و حقیقت موضوعات دفاع‌مقدس آرایش ادبی به خود گرفته تا در کلان جامعه گم نشود. هنر ما تبدیل گنج دفاع‌مقدس به جریان فرهنگی است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خاطرنشان کرد: بازبینی فکری، فرهنگی، تبلیغ و شعار باید برای ایجاد گفتمان‌سازی در حوزه دفاع‌مقدس صورت پذیرد. زیرا حوزه تبلیغ و شعار ماندگاری ندارد و تا زمانی که به گفتمان تبدیل نشود برای جامعه ادبی و عموم مخاطبان اثرگذار نخواهد بود.

سردار ظفری ادامه داد: مراتب گفتما‌ن‌سازی، نیازمند ساختارسازی فکری، اجماع تفکری در حوزه فرهنگ و دفاع را دارد که در این زمینه باید به گمشده‌ها بپردازیم و یا به کسانی بپردازیم که هفت فرزند خود را رها می‌کند و با مجروحیتی که دارد، مجدداً به خط عملیات بازمی‌گردد.

وی تأکید کردند: نیاز نیست در این حوزه بزرگان را بزرگ کنیم، بلکه باید گمشدگان را بشناسیم و آن‌ها را برجسته بنماییم؛ و به گونه‌ای حرکت کنیم که فضای ابهامات و چرایی‌ها در جامعه کاسته شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار